Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Psychologie

GMW GUF-100 prijs voor Fabian Hobbie

19 augustus 2019
Fabian Hobbie en Elmer Sterken (photo: Pjotr Wiese)

Tijdens de zomerceremonie ontving de Duitse masterstudent Fabian Hobbie uit handen van de Rector Magnificus Elmer Sterken de GUF-100 prijs als GMW Student van het Jaar 2019. Fabian Hobbie voltooide afgelopen jaar naast zijn master Psychologie ook de Research Master Behavioural and Cognitive Neurosciences.

De jury was onder de indruk van de presentatie die hij gaf. Verder waardeerde de jury zijn uitmuntend cijfers en Fabian's grote maatschappelijke betrokkenheid, onder andere bij het stamcelonderzoek.

Andrea Kis en Lieke Molenaar

Andere genomineerden

Naast Fabian werden ook Andrea Kis en Lieke Molenaar door de faculteit genomineerd voor de GUF-100 prijs. Andrea heeft een master Environmental Psychology en het Honours programma afgerond met indrukwekkende cijfers, heeft al enkele publicaties op haar naam staan en is actief bij diverse organisaties.

Lieke heeft een bachelor Psychologie afgerond met een prachtig gemiddelde, heeft veel internationale ervaring opgedaan tijdens haar exchange in Hong Kong en was bovendien maatschappelijk betrokken als bestuurslid bij het UNICEF Student Team Groningen.

GUF-100 Prijzen

De GUF-100 Prijzen voor excellerende studenten werden in 1993 voor het eerst uitgereikt ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van het GUF. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt tijdens een academische plechtigheid, de zgn Zomerceremonie, en bestaat uit een beurs ter grootte van € 2500,- voor studie of onderzoek en wordt toegekend aan de meest excellente student van elke faculteit.

Laatst gewijzigd:29 augustus 2019 10:17