Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

RUG-dissertatieprijs 2014 en APA - dissertatieprijs voor Namkje Koudenburg

06 juli 2015
Dr. Namkje Koudenburg

Dr. Namkje Koudenburg heeft met haar dissertatie Conversational Flow: The Emergence and Regulation of Solidarity through Social Interaction in juli twee prijzen in de wacht gesleept. Tijdens de zomerceremonie van de universiteit ontving zij de eerste RUG-dissertatieprijs. Internationale waardering kwam via de APA Division 49, Society of Group Psychology and Group Psychotherapy die bekend maakte dat Namkje Koudenburg tijdens het jaarcongres in Toronto de 2014 Dissertation of the Year Award uitgereikt zal krijgen.

Beste RUG-dissertatie 2014

Voor het eerst werd dit jaar tijdens de zomerceremonie, de officiële afsluiting van het academisch jaar, een prijs uitgereikt voor de beste RUG-dissertatie. De prijs ging naar dr. Namkje Koudenburg van de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen voor haar proefschrift: Conversational Flow: The Emergence and Regulation of Solidarity through Social Interaction.

APA dissertatieprijs

Dr. Namkje Koudenburg wint de prijs voor de beste dissertatie van 2014 van de APA op het gebied van Groepsprocessen en Groepstherapie (divisie 49). Naast een plaquette is aan de prijs een 3-jarig lidmaatschap van de APA verboden, een som van $1000 en de gelegenheid om het onderzoek te presenteren tijdens de jaarlijkse APA conventie in Toronto.  Voor meer informatie zie

Laatst gewijzigd:26 juli 2016 09:30