Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn

Leraar gezocht voor promotie-onderzoek "Suicidepreventie bij lesbische, biseksuele, homoseksuele en transgender jongeren" (met Promotiebeurs voor Leraren)

15 maart 2016

De afdeling Pedagogische Wetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen is op zoek naar een HBO docent in de studierichting Sociaal en/of Jeugd (bijv. Pedagogiek, Social work, SPH, MWD, PABO etc) die enthousiast is om promotie onderzoek te gaan doen naar suicidepreventie bij lesbische, biseksuele, homoseksuele en transgender jongeren.

Samen met deze docent zal een onderzoeksvoorstel rond het thema verder ontwikkeld worden voor het aanvragen van een zogenaamde NWO promotiebeurs voor leraren op 1 september 2016. Met deze beurs kan een docent met behoud van salaris twee dagen per week promotieonderzoek doen naast zijn/haar docenten baan. Het ontstaan van de promotieplek is afhankelijk van de uitkomst van de subsidieaanvraag. De docent zal bij het promotie onderzoek worden begeleid door begeleid door 2 universitair (hoofd) docenten  (Diana van Bergen, Henny Bos), een postdoc (Laura Baams) en een hoogleraar (prof. Greetje Timmerman). Een voorwaarde van het aanvragen van de beurs is dat de docent beschikt over een vaste aanstelling aan het HBO, en dat de aanstelling minimaal 0.8 FTE bedraagt.

Promotiebeurs voor leraren

Om de kwaliteit van het onderwijs te verhogen, wil het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen het aantal leraren met onderzoekservaring vergroten. Hiervoor heeft zij de Promotiebeurs voor leraren in het leven geroepen, waarmee leraren in de gelegenheid worden gesteld promotie-onderzoek te verrichten. Deze mogelijkheid om te promoveren is bedoeld voor leraren uit het primair, voortgezet, middelbaar beroeps-, hoger beroeps- en speciaal onderwijs. Er zijn geen beperkingen aan het onderwerp van het promotieonderzoek. Nadere informatie over deze promotiebeurs is te vinden op de website van NWO. Lees graag de volgende informatie door over de voorwaarden van de beurs: https://www.nwo.nl/financiering/onze-financieringsinstrumenten/Open+voor+aanvragen/true?initialized=true

Belangstelling?

Belangstellenden kunnen solliciteren door een motivatiebrief en CV op uiterlijk 6 april op te sturen naar Diana van Bergen (d.d.van.bergen@rug.nl). Mocht u nog vragen hebben voordat u wilt solliciteren, dan kunt u deze ook stellen aan Diana van Bergen.

Laatst gewijzigd:05 april 2019 11:16