Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn

EUSARF Lifetime Achievement Award 2016 voor professor Erik Knorth

26 september 2016
Prof. Erik Knorth krijgt prijs uit handen prof. Hans Grietens, voorzitter Eusarf

Professor Erik Knorth, hoogleraar Orthopedagogiek/Jeugdzorg, heeft de EUSARF Lifetime Achievement Award 2016 ontvangen. De prijs van de European Scientific Association on Residential and Family Care for Children and Adolescents werd uitgereikt tijdens het 14de Internationale EUSARF Congres in Oviedo (Spanje).

De prestigieuze prijs is verleend vanwege Knorth's grote verdiensten en zijn leiderschap op het gebied van nationaal en internationaal onderzoek naar de psychosociale zorg voor en behandeling van kinderen en gezinnen met gedrags- en opvoedingsproblemen, én voor zijn niet aflatende inzet onderzoekers en hulpverleners op dit domein met elkaar te verbinden. De prijs werd hem, in aanwezigheid van zo'n 500 onderzoekers uit de hele wereld, uitgereikt in Oviedo (Spanje) waar het 14de Internationale EUSARF Congres plaats vond. In zijn dankwoord wees Knorth op het belang van kennisuitwisseling en internationale samenwerking bij het onderzoek naar de meest kwetsbare leden in onze samenleving.

Laatst gewijzigd:05 april 2019 11:16