Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn

5 december: Open college 'In het spoor van Zwarte Piet'

02 december 2014

Zwarte Piet staat momenteel volop in de belangstelling. In felle discussies vallen voor- en tegenstanders over elkaar heen in de media. Discussies die vaak meer gebaseerd zijn op de emotie dan op de feiten. Waar komt het fenomeen Zwarte Piet nu echt vandaan? In het open college 'In het spoor van Zwarte Piet' probeert historisch pedagoge prof.dr. Mineke van Essen de oorsprong van Zwarte Piet te ontrafelen. Ze volgt het spoor terug tot aan de Middeleeuwen en staat stil bij de vele verandering die Sinterklaasfeest - met en zonder pieten - in de loop der tijd heeft ondergaan.

Het college 'In het spoor van Zwarte Piet' is onderdeel van de bachelorcursus Interculturele Pedagogiek van dr. Diana van Bergen, die het college zal inleiden. Als voorbereiding op pakjesavond is het college vrij te bezoeken voor alle belangstellenden.

Datum: 5 december 2014

Tijdstip college: 11-13 uur

Locatie: Antonius Deusinglaan 1, 3219 0061 (collegezaal Medische Faculteit)

nicolaas 1850