Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn

Winterschool 'Youth, Society and Policy'

Bridging the gap between research, policy and practice
02 november 2015

Van 29 februari t/m 4 maart 2016 organiseert de afdeling Pedagogische Wetenschappen van de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen de Winterschool 'Youth, Society and Policy'. Het belangrijkste onderwerp van de winterschool is 'kwaliteitsverbeteringen in jeugdzorg en gezinshulp'. De expertisegebieden kindermishandeling en verwaarlozing, en schooluitval staan centraal. Deze onderwerpen worden benaderd vanuit drie perspectieven: samenleving, effectiviteit van het beleid en innovatie.

De deelnemers zullen een breed inzicht krijgen in de omvang, oorzaken, ethische kwesties en interventies rond kindermishandeling en verwaarlozing en schooluitval. Ze zullen ook leren over hun rol - als academisch opgeleide professionals - in het leiden van teams van professionals en organisaties die samen werken aan verbeteringen in de jeugd- en gezinshulp. De winterschool is ook een opmaat naar de nieuwe international master track “Youth 0-21, Policy and Society” die in september 2016 start.

Meer informatie en aanmelden

Laatst gewijzigd:05 april 2019 11:17