Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn

SPO weer aan top in Keuzegids HBO 2017

10 oktober 2016

De aan de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen gelieerde Stichting Pedagogisch Onderwijs Groningen (SPO) heeft dit jaar wederom goed gescoord in de Keuzegids HBO 2017. Met de opleidingen HBO-pedagogiek en de Lerarenopleiding Pedagogiek staat SPO op de eerste plaats.

Naast de kleinschalige pedagogische opleidingen: HBO-Pedagogiek, Lerarenopleiding Pedagogiek en de TOP IB-opleiding, verzorgt SPO diverse schakelprogramma's voor HBO-afgestudeerden die toelating geven tot masters aan de faculteit GMW. Er zijn programma's voor de mastertracks Orthopedagogiek, Onderwijskunde, Evidence-based Education, Ethics of Education, en Youth 0-21, Society and Policy. Daarnaast start SPO dit jaar met een Engelstalig premasterprogramma waarmee eventuele deficiënties op het gebied van Statistiek en Onderzoeksmethodologie kunnen worden weggewerkt. Dit programma, dat een groot beroep doet op zelfstudie is grotendeels als afstandsonderwijs vormgegeven. Het start jaarlijks per 1 februari, zodat studenten per 1 september kunnen beginnen aan de masteropleiding. Het vaststellen van deficiënties gebeurt door de toelatingscommissies van de opleidingen.

Website SPO

Laatst gewijzigd:24 maart 2022 08:39