Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn

Adrie Visscher benoemd tot bijzonder hoogleraar Opbrengstgericht Werken in het Onderwijs

28 oktober 2014
Adrie Visscher

Dr. A. (Adrie) J. Visscher is per 1 oktober 2014 benoemd tot bijzonder hoogleraar Opbrengstgericht werken in het onderwijs aan de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen. De leerstoel is ingesteld door de Stichting Success for All Nederland. Deze Stichting stelt zich ten doel scholen te ondersteunen bij het beter laten presteren van hun leerlingen door toepassing van het programma Success for All (SFA). Omdat leerlingen op SFA-scholen substantieel beter presteren dan de leerlingen op vergelijkbare scholen, zo blijkt uit internationaal onderzoek, valt voor Nederlandse leerlingen dus nog voordeel te behalen. De Stichting wil dit doel bereiken door onderzoek, ontwikkeling, innovatie en opleiding van master studenten en studenten van de academische opleiding leraar basisonderwijs. De instelling van de bijzondere leerstoel zal hieraan bijdragen.

Adrie Visscher beschikt over ruime kennis en onderzoeks- en onderwijservaring op het gebied van management- en organisatievraagtukken en data-ondersteunde besluitvorming (management informatiesystemen, data driven decision making) in het onderwijs. Hij studeerde onderwijskunde in Groningen en promoveerde aan de Universiteit Twente op het proefschrift ‘Design and evaluation of a computer-assisted management information system for secondary schools’. Naast zijn hoogleraarschap aan de RUG blijft hij werkzaam bij de afdeling Onderzoeksmethodologie, Meetmethoden en Data-analyse van de Universiteit Twente.

Laatst gewijzigd:05 april 2019 11:17