Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Organisatie Actueel Promoties & Oraties GMW

Movers, shapers, and everything in between: influencers of the international student experience

Promotie:Mw. R.H. (Rachael) Merola
Wanneer:23 juni 2022
Aanvang:11:00
Promotors:prof. dr. W.H.A. (Adriaan) Hofman, prof. dr. E.P.W.A. Jansen
Copromotor:dr. R.J. Coelen
Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Gedrags- en Maatschappijwetenschappen
Movers, shapers, and everything in between: influencers of the
international student experience

Factoren bij de ervaring van buitenlandse studenten

Het onderzoek van Rachael Merola richtte zich op de factoren die van invloed zijn op de internationale studentenervaring. Haar bevindingen laten zien dat integratie een rol speelt bij internationale studenttevredenheid en dat integratie gedeeltelijk de relatie tussen nationaliteit en tevredenheid verklaart.

De kwantitatieve analyse toonde aan dat kenmerken van studenten, zoals studiefase, van invloed zijn op de tevredenheid, evenals de reputatie van de universiteit, het aantal ingeschreven studenten en het aandeel internationale studenten. De ervaring op internationale vestigingscampussen verschilt van die op thuiscampussen, maar ook de COVID-19-pandemie heeft de academische ervaring op unieke wijze veranderd. Over het algemeen benadrukken de resultaten de complexiteit van de studentenervaring en wijzen ze op het belang van het opnemen van gegevens op studentniveau in onderzoek en beleidsvorming in het hoger onderwijs.