Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Manifestatie MinneNijd bij afscheid Bram Buunk

20 augustus 2012

Op donderdag 6 september 2012 zal prof. dr. Bram Buunk afscheid nemen van de Faculteit GMW. Na eerst van 1971 tot 1975 aan de faculteit GMW verbonden te zijn geweest, keerde hij in 1990 terug als hoogleraar sociale psychologie. De afgelopen 22 jaar heeft Bram met zeer grote inzet en productiviteit gewerkt aan zijn onderzoek, de begeleiding van meer dan 50 promovendi, het besturen van de afdeling psychologie, het geven van onderwijs, en het populariseren van de wetenschap. Als blijk van erkenning voor zijn buitengewoon verdienstelijke wetenschappelijk werk, werd hij in 2005 namens de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen, als eerste hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen, benoemd tot Akademiehoogleraar.

Ter gelegenheid van het afscheid van prof. dr. Bram Buunk wordt op 6 september 2012 de manifestatie MinneNijd: Kunst ontmoet wetenschap georganiseerd. Onderdeel van de festiviteiten is de opening van de expositie 'MinneNijd' in de galerie van het Kunstlievend Genootschap Pictura, en de presentatie van een speciaal voor deze gelegenheid gemaakte cd ´Celos en el amor´. Het afscheid kent een besloten karakter. Degenen die geen uitnodiging hebben ontvangen, maar wel graag bij het afscheid aanwezig willen zijn, kunnen contact opnemen met Manja Alsema, m.w.alsema rug.nl.

Het volledige programma (in het Engels) is ook te vinden op de website apbuunk.com.

Laatst gewijzigd:06 juni 2019 14:30