Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Een Dag Student Religiewetenschappen

Wanneer:wo 21-04-2021
Waar:Online

Vanwege corona vindt deze activiteit online plaats. De activiteit begint om 12.00 uur maar is wel iets gewijzigd ten opzichte van het oorspronkelijke programma. Meer informatie ontvang je via de email.

Denk je erover Religiewetenschappen te gaan studeren omdat je meer wil weten over de rol van religie in cultuur en maatschappij? Wil je echt een goed beeld krijgen van wat de studie inhoudt? Kom dan naar Eén dag student!

In veel nationale en internationale sociaal-maatschappelijke thema's speelt religie een belangrijke rol. Soms is dat heel zichtbaar, bijvoorbeeld bij religieuze radicalisering. Soms is dat veel minder zichtbaar en zijn we ons nauwelijks bewust van de invloed die religie heeft in maatschappelijke verschijnselen. Bijvoorbeeld bij seksuele gezondheid of klimaatverandering. Religies spelen continu, bewust en onbewust, een belangrijke rol in hoe we met elkaar samenleven.

Op deze dag volg je proefcolleges van vakken die worden aangeboden binnen de opleiding, zodat je goed weet wat je kunt gaan verwachten. Je maakt deze dag dus echt kennis met de inhoud van de studie. Daarnaast neem je alvast een voorproefje op het studentenleven aan de faculteit. En uiteraard is er heel de dag genoeg tijd om studenten en docenten het hemd van het lijf te vragen. De dag is gratis.

In het kort

Waar: Online
Wanneer: Woensdag 21 april 2021.
Waarom: Om erachter te komen of een studie Religiewetenschappen bij jou past.
Contact: Faculteit: 050 363 8017
Charissa Caron (coördinator voorlichting): 050 363 5597