Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Online Open Dag BA Religiewetenschappen (Nederlandstalig)

Wanneer:ma 12-04-2021 14:00 - 15:00
Waar:Online via Blackboard Collaborate
Studenten Religiewetenschappen

Wil je meer te weten komen over de factor religie in cultuur en maatschappij? Meld je dan aan voor de online voorlichting over de bacheloropleiding Religiewetenschappen van de RUG op 12 april 2021.

In veel nationale en internationale sociaalmaatschappelijke thema’s is religie een belangrijke factor. Soms is dat heel zichtbaar, bijvoorbeeld bij religieuze radicalisering. Soms is dat veel minder zichtbaar en zijn we ons nauwelijks bewust van de invloed die religie heeft in maatschappelijke verschijnselen. Bijvoorbeeld bij seksuele gezondheid of klimaatverandering. Religies spelen continu, bewust en onbewust, een belangrijke rol in hoe we met elkaar samenleven.

Religiewetenschappen iets voor jou?

Deze studie is iets voor jou als je een fascinatie hebt voor religie, andere culturen en samenlevingen en de wereld om je heen beter wilt begrijpen. Je wilt weten welke invloed diverse godsdiensten hebben op de maatschappij en mensen. Je houdt van lezen en vindt geschiedenis, sociologie, psychologie, filosofie, politiek en culturele antropologie interessant. Bovenal wil je weten wat mensen beweegt!

Open Dag

Studieadviseur Kees van den Ende vertelt je meer over de opleiding. Studenten Religiewetenschappen Sterre Stavast en Ellen Scheeringa zullen hun ervaringen als student met je delen. Waarom hebben zij gekozen voor Religiewetenschappen in Groningen? Uiteraard is er verder voldoende ruimte om vragen te stellen over de opleiding en studeren aan de RUG.

Om 16.00 uur is er ook een voorlichtingssessie in het Engels, zoek in het aanmeldsysteem naar Religious Studies.