Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Matchingsdag Theologie en Religiewetenschappen

Wanneer:ma 08-06-2020 10:30 - 17:00
Waar:Blackboard

Matching is een manier om te toetsen of jij en je gekozen opleiding bij elkaar passen. Matching gaat over het checken van je verwachtingen: klopt het beeld dat je hebt van de opleiding, biedt deze opleiding wat jij wilt? Normaal gesproken doen we dat op locatie, op de faculteit, maar dit is helaas nu niet mogelijk. We vinden matching wel heel belangrijk, want een verkeerde studiekeuze doen is niet leuk. Dus daarom bieden we onze matchingsdag online aan! Je krijgt hiervoor een uitnodiging van studieadviseur Kees van den Ende, houd je mailbox goed in de gaten!

Tijdens dit online event krijg je een proefcollege van een van je aankomende docenten en ga je in kleine groepjes in gesprek met onze mentoren.

Meer informatie matchingsprocedure

Programma Theologie

14:00 - 14:15 Inloop

De matching zal online plaatsvinden via verschillende sessies op het online platform van de RUG, Nestor. Log voor 14:15 uur in zodat je op tijd aanwezig bent.

14:15 – 14:45 Voorlichting over starten met studeren door studieadviseur.

Deze voorlichting staat in het teken van de start van je studie. Met welke vakken begin je, wat houden ze in, hoe bereid je je voor op colleges? Je krijgt informatie over hoeveel je moet lezen voor een tentamen, hoe en tentamen eruit ziet en hoe je hier het best voor kunt studeren. Wat is een studiehandleiding, en waar kun je die vinden? Hoe moet je boeken bestellen en waar kan je het rooster vinden?

15:00 – 15:45 College

Om er zeker van te zijn dat jouw verwachtingen van de opleiding aansluiten bij de werkelijkheid zal je in deze 45 minuten een college volgen. Om goed voorbereid op dit college te verschijnen verwachten we dat je de toegezonden studiestof hebt bestudeerd en de bijbehorende opdracht hebt gemaakt en gemaild naar de betreffende docent.

16:00 – 16:45 Presentatie van studievereniging Gerardus van der Leeuw

Gesprek met mentoren van Religiewetenschappen en Theologie Studievereniging Gerardus van der Leeuw presenteert zichzelf en de activiteiten die zij organiseert. Daarna ga je samen met een klein groepje andere aankomende studenten in gesprek met de mentoren (ouderejaars studenten). De mentoren begeleiden je in je eerste studiejaar bij alles waar je tegenaan loopt tijdens je studie. De mentoren vertellen waar ze voor zijn en wat ze doen, je gaat hier een gesprek aan over de verwachtingen die hebt van de opleiding en wat je motivatie is om Religiewetenschappen of Theologie te gaan studeren. Ook heb je natuurlijk de mogelijkheid om al je vragen te stellen.

17:00 – 17:15 Afsluiting

Programma Religiewetenschappen

10:30 - 10:45 Walk in

The matching will take place online through various sessions on the online platform of the University of Groningen, Nestor. Log in before 10:45 a.m. to make sure you are ready on time.

10:45 – 11:15 Information on starting your studies

What courses do you start with, what are they about, how do you prepare for lectures? You will receive information from the study advisor about how much you should read for an exam, what an exam looks like and how best to study for it. What is a study manual, and where can you find it? How should you order books and where can you find the timetable?

11:30 – 12:15 Lecture

In order to ensure that your expectations of the program match reality, you will follow a 45 minute lecture. In preparation for this lecture, we expect that you have studied the study material sent to you and completed the assignment.

12:30 – 1:15 Presentation Gerardus van der Leeuw and Meeting with Mentors

Study association Gerardus van der Leeuw presents itself and the activities it organizes. Then you will talk to the mentors (senior students) together with a small group of other prospective students. In your first year of study, the mentors guide you through everything you encounter during your studies. During this meeting you’ll talk about the expectations that you have of the program and what your motivation is to study Religious Studies. You also have the opportunity to ask all your questions.

1:30 Final information and evaluation