Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Opening Academisch Jaar Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap

Wanneer:wo 06-09-2017 15:30 - 17:00
Waar:Doopsgezinde Kerk, Oude Boteringestraat 33, Groningen

Op woensdag 6 september vindt de gezamenlijke opening van het academisch jaar plaats van de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap (GGW) en de Protestantse Theologische Universiteit (PThU). Speciale gast is prins Jaime de Bourbon de Parme, ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden bij de Heilige Stoel (het Vaticaan). Tijdens de opening zal hij een lezing geven.

Prins Jaime de Bourbon de Parme

Zijne Koninklijke Hoogheid Jaime Bernardo prins de Bourbon de Parme (Nijmegen, 1972) is de tweede zoon van prinses Irene en Carel Hugo van Bourbon-Parma. Sinds 2014 is hij ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden bij de Heilige Stoel in Vaticaanstad. Hij studeerde Internationale Betrekkingen en deed een postdoctorale master in Internationale Economie en Conflict Management, beide in de VS. Voordat hij ambassadeur werd, heeft hij op meerdere buitenlandse posten gewerkt: als eerste secretaris op de Nederlandse Ambassade in Bagdad, als politiek adviseur van een militaire vredesmissie in Afghanistan en als lid van het kabinet van eurocommissaris Neelie Kroes in Brussel. Van 2007 tot 2014 was hij gestationeerd bij het ministerie Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag, eerst als senior politiek adviseur Crisismanagement en Vredesoperaties en vervolgens als Speciaal Vertegenwoordiger Natuurlijke Hulpbronnen.

College Tour

Voorafgaand aan de opening organiseert de faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap een College Tour met de prins onder leiding van dr. Brenda Bartelink. De inschrijving voor dit event is gesloten, er zijn geen plaatsen meer beschikbaar.

Programma

15.30 - 15.45 Opening Academisch jaar door decaan GGW Mladen Popović en rector PThU Mechteld Jansen, afscheid van scheidend decaan GGW Kocku von Stuckrad.
  • Verkiezing docent v/h jaar GGW
  • Bestuursoverdracht studievereniging GGW Gerardus van der Leeuw