Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Alumniweekend: programma faculteit Godgeleerdheid en Godsdienswetenschap

Wanneer:za 14-06-2014 13:30 - 15:00
Waar:Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38, Groningen

Niet alleen de RUG bestaat 400 jaar, ook de faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap bestaat al 400 jaar! Reden voor feest! Het weekend van 14 en 15 juni organiseert de RUG een speciaal feestweekend voor al haar alumni met gezamenlijke activiteiten en activiteiten per faculteit.

Lunch

Het programma begint met een ontvangst vanaf 10.00 uur op het Broerplein. Tijdens deze interactieve en muzikale opening ​kun je je oude studiegenoten onder het genot van een kop koffie of thee weer ontmoeten. Hierop volgt de geheel verzorgde gezamenlijke lunch vanaf 12.00 uur in het centrum van de stad: een grote hoeveelheid mooi gedekte tafels door de straten van Groningen. De tafels worden grof ingedeeld op faculteit. Een leuke mogelijkheid om bij te praten met je oude vrienden. Bij de GGW-tafel schuift professor Mladen Popović aan, zodat je hem het hemd van het lijf kunt vragen over de succesvolle tentoonstelling over de Dode Zeerollen die hij vorig jaar in het Drents Museum heeft georganiseerd.

Faculteitslezing

Na de lunch ben je van harte welkom op de faculteit voor het evenement For Infinity: de theologische faculteit toen, nu en in de toekomst met lezingen en een rondleiding door het gebouw door dr. Justin Kroesen.

Parade en slotfeest

Zaterdagavond wordt ingeluid met een grootse optocht van studenten en stadjers: de parade van Maskerade – Move it. Deze eindigt in een knallend slotfeest op de Grote Markt, de Vismarkt en het Waagplein. Een feest met veel oude en nieuwe muziek en een explosief slotakkoord waar iedereen welkom is.

Zondag

Op zondag kunnen alle alumni een kijkje nemen bij hun vroegere cultuur- of sportvereniging of natuurlijk een bezoek brengen aan Aletta de Musical in de Stadsschouwburg.

Mis het niet en meld je aan via: www.rug400.nl/nl/agenda/alumniweekend