Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

AFGELAST: Studiedag Kerk en theologische wetenschap

Wanneer:vr 22-11-2013 10:00 - 15:30
Waar:Zittingszaal Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38, 9712 GK Groningen

De studiedag is helaas afgelast wegens te weinig aanmeldingen.

Doelgroep: studenten, beginnende predikanten en kerkelijk werkers

Als je je op een theologische of wetenschappelijke manier wilt bezighouden met de Bijbel, de kerkgeschiedenis, de inhoud van godsdienst(en) en met God zelf, wat doe je dan met je eigen geloof? Zet je je geloof even tussen haakjes? Ga je met een wetenschappelijke afstand naar het verschijnsel geloven kijken of probeer je dat wat je gelooft, wetenschappelijk uit te leggen?

De Confessionele Vereniging in de Protestantse Kerk in Nederland en de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap van de Rijksuniversiteit Groningen organiseren samen deze studie- en werkdag voor studenten, beginnende predikanten en kerkelijk werkers. De ochtendsessie bestaat uit een inleiding door dr. Edward van 't Slot (fellow namens de CV aan de RUG) en twee coreferenten die daarop reageren: ds. Gerben Roest , predikant te Stedum en Wilhelm Roseboom, MA theologie en leervicaris te Workum. De middagsessie bestaat uit een workshop: aan de hand van een paar recente voorbeelden met elkaar spreken over de vraag hoe verschillend er in theologisch Nederland over kerk en theologische wetenschap wordt gedacht. Tussen de middag wordt een lunch aangeboden en is er gelegenheid tot onderling gesprek en ontmoeting.

Meer informatie: dr. Jurrien Mol (Confessionele Vereniging), jurrien.mol online.nl / tel. 0512 371525

Opgeven tot 15 november via: receptie.ggw rug.nl