Over ons Faculteit Wijsbegeerte Organisatie Nieuws & Agenda Agenda

Nacht van de Universiteit: de Academie ter Discussie!

Wanneer:vr 16-10-2015 om 20:00
Waar:Academiegebouw, diverse zalen

Debatten, twistgesprekken, mini-colleges & columns over de toekomst van de academie. Denk mee, praat mee!

Met bekende critici van het eerste uur, zoals Ad Verbrugge (Beter onderwijs Nederland), Frank Miedema (Science in Transition) en Hans Radder (Platform Hervorming Nederlandse Universiteiten. Topbestuurders als VSNU-voorzitter Karl Dittrich, RUG-collegevoorzitter Sibrand Poppema, rector Elmer Sterken en chemicus Bert Meijer, die uit liefde voor de wetenschap uit het bestuur van onderzoeksorganisatie NWO stapte. Met eigenzinnige denkers over kennis en vorming als psycholoog/ filosoof Trudy Dehue, psycholoog en schrijver Douwe Draaisma, universitair geschiedschrijver Klaas van Berkel, SP-kamerlid Jasper van Dijk, wetenschapsjournalist Maarten Keulemans, wetenschapsfilosoof Paul Wouters, schrijver en cultureel ondernemer Chandra Frank, jonge onderzoekers, eigenzinnige studenten en vele anderen.

Tijdens de Nacht van de Universiteit in het Academiegebouw buigen we ons van acht tot middernacht over de toekomst van de academie. Wat is er mis met de universiteit en hoe kan het beter? Meer informatie en TICKETS