Over ons Faculteit Wijsbegeerte Organisatie Nieuws & Agenda Nieuws Nieuwsarchief

Visitatiecommissie beoordeelt Gronings filosofieonderzoek als "excellent"

25 april 2019

Een landelijke visitatiecommissie heeft het onderzoek van de Groningse Faculteit Wijsbegeerte de maximale score van 1 gegeven op alle drie de categoriën: op [1] onderzoekskwaliteit, [2] maatschappelijke relevantie, en [3] bestendigheid/levensvatbaarheid (Engels: viability).

Hoge kwaliteit en internationaal karakter

Op de huidige schaal voor onderzoeksbeoordelingen (Standard Evaluation Protocol) betekent een score van 1: "excellent / world leading". De commissie, bestaande uit internationaal vooraanstaande filosofen, constateert dat de Groningse faculteit "has maintained its well-established and justified reputation for research excellence". Zij prijst de hoge kwaliteit en het internationale karakter van het onderzoek, en het grote succes in het verwerven van NWO-onderzoekssubsidies.

Een bijzonder aantrekkelijke plaats om te werken

Ook heeft de commissie lovende woorden over het Kenniscentrum Filosofie van de faculteit, dat projecten op het gebied van kennisbenutting bevordert en coördineert. Zij concludeert dat de Groningse faculteit, als een van de laatste zelfstandige filosofie-faculteiten in Nederland, "een bijzonder aantrekkelijke plaats is om te werken".

Meer informatie

Het volledige rapport van de visitatiecommissie (Engelstalig) - Hoofdstuk 5 gaat over Groningen

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Wijsbegeerte.

Laatst gewijzigd:14 mei 2021 16:16