Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Jan de Vries benoemd tot hoogleraar Operations Management

07 september 2010
De Vries

Jan de Vries is benoemd tot hoogleraar Operations Management, in het bijzonder de relaties tussen planning- en beheersingsystemen en hun organisatorische inbedding, aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. De Vries was adjunct hoogleraar op dezelfde leerstoel en is per 1 juli bevorderd tot regulier hoogleraar.

Professor De Vries studeerde bedrijfskunde en promoveerde aan de RUG op een studie naar de interactie tussen goederenstroombesturing en logistieke organisatie. Na zijn studie was hij een aantal jaren werkzaam in het bedrijfsleven op het gebied van operations management en logistiek. In dit vakgebied bleef hij zich verder verdiepen toen hij in 1984 bij de faculteit kwam werken als docent en onderzoeker.

Zijn expertise omvat de organisatorische inbedding van planningsystemen in zowel productie als dienstverlenende omgevingen (met name de gezondheidszorg). Naast onderzoek is hij verder actief betrokken bij diverse MBA-opleidingen in binnen- en buitenland. Jan de Vries is als visiting research fellow verbonden geweest aan de University of Warwick en de Aston University (Birmingham) waar hij onder meer onderzoek verrichtte naar logistieke netwerken. Jan de Vries is bovendien opleidingsdirecteur van de Bacheloropleiding Bedrijfskunde.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:54