Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Team van FEB marketingstudent Annemiek Schram Winnaar Nationale Marketing Strijd

24 februari 2009
Team met Annemiek Schram (midden)

Bij de Nationale Marketingstrijd 2009 streden 190 studenten om de titel 'Grootste Marketingtalent van het jaar.' Tijdens de zinderende finale in Maastricht afgelopen week, kwam het team Born with ID met Annemiek Schram van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde als winnaar uit de bus. Zij bedachten volgens jury en publiek de beste strategie om meer klanten te trekken voor de fotoservice van TNT Post. De prijs is een cheque van 2.000 euro.

De Nationale Marketing Strijd (NMS) is een jaarlijks terugkerend evenement voor academische marketingstudenten die zich in de laatste fase van hun studie bevinden. Bij de 19e editie daagde de organisatie dit jaar onder het thema “What’s your ID?“ studenten uit te komen met vernieuwende ideeën en creatieve manieren van personal branding. Deelnemers werden in verschillende workshops en cases van sponsoren als TNT, Philips, DSM, Unilever, L’Oréal, T-Mobile, Océ, VODW Marketing, Fairchild en Alice getest op hun strategisch inzicht, creativiteit en gevoel voor de markt.

Team 'Born with ID'

FEB marketingstudent Annemiek Schram vormde een team met studenten uit Tilburg, Rotterdam, Maastricht en Nijmegen. Annemiek: "We kregen in de finale een case met als onderwerp de TNT Post Fotoservice, een platform van TNT voor het bestellen en delen van foto's. We werden als finalisten uitgedaagd een plan te maken om bestaande gebruikers van de fotoservice te verleiden vaker gebruik te maken van de dienst. Onze insteek was om ons via kinderen te richten op ouders door bijvoorbeeld de mogelijkheid te bieden samen twee albums te maken (een voor de ouders en een voor het kind)."

Juryrapport

Jurylid namens MarketingTribune Wendy van Esveld: "De vier finaleteams hadden allemaal op hun eigen manier een sterk concept. Born with ID had een hele goede presentatie. Zij hadden als enige een totaal andere insteek dan de anderen, omdat zij de kinderen van de doelgroep wilden bereiken. Dat zag je bij geen ander team terug." Juryvoorzitter Jeroen Siegerink, manager E-Business Print bij TNT Post, over het winnende  plan: "Born with ID zette op een bijzondere manier de kind-ouder-relatie centraal. Het team had een juiste focus op sales en onderbouwde dit met enkele actuele trends. En daarbij kozen ze een relevant en herkenbaar fotomoment, de vakantie."

Nationale Marketing Strijd

Organisator van de NMS is de Marketing Associatie Nederland (M.A.N.), een samenwerkingsverband van de marketing studieverenigingen van Amsterdam, Eindhoven, Groningen (MARUG), Maastricht, Rotterdam en Tilburg. Voorzitter Anya Galama van de NMS: “De Nationale Marketingstrijd is aan de ene kant een kans voor studenten om hun kennis over marketing met elkaar te meten en bedrijven te leren kennen. Aan de andere kant is de NMS een kans voor bedrijven om deze studenten te ontmoeten."

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 10:53