Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Twee regional science awards voor Groningse economen

25 november 2008

Paul Elhorst, Annette Zeilstra en Maarten Bosker, economen van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, hebben een paper en een thesis prize gewonnen van de Regional Science Association International (RSAI), een internationale community van wetenschappers met speciale interesse voor de regionale gevolgen van nationale of wereldwijde processen van economische en sociale veranderingen.

Ze hebben de prijzen uitgereikt gekregen op de 54ste Annual North American Meetings van de RSAI, bij de New York Federal Reserve Bank op donderdag 20 november.
Met ongeveer 650 deelnemers wereldwijd was de RSAI meeting van 19 tot 22 November 2008 de grootste Regional Science Conference ooit op het westelijk halfrond.

Paul Elhorst and Annette Zeilstra ontvingen de Martin Beckmann prize voor de beste paper in het tijdschrift Papers in Regional Science 2007. De titel van hun paper is "Labour force participation rates at the regional and national levels of the European Union: An integrated analysis". Volgens de jury zijn Elhorst en Zeilstra erin geslaagd om goede schattingen te maken met een zeldzaam economisch model. De prijs bestaat uit een plaquette en een geldbedrag van 500 Britse pond.

Maarten Bosker kreeg de Best Thesis in Regional Science Award voor zijn proefschrift "The empirical relevance of geographical economics". Zijn promotores waren prof. H. Garretsen (FEB) en Dr. M. Schramm (Universiteit Utrecht). De prijs bestaat uit de reis- en verblijfskosten voor een van de volgende meetings van de RSAI.

Informatie: dr. Paul Elhorst

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 10:52