Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Uitreiking Aart Bosman Prijs Bestuurlijke Informatiekunde op 1 November

23 oktober 2007

Op donderdag 1 november wordt De Prof.dr. Aart Bosman Prijs 2007 uitgereikt voor het beste proefschrift dat is verdedigd op het gebied van de Bestuurlijke Informatiekunde aan een Belgische of Nederlandse Universiteit. Tijdens het feestelijke programma is er tevens aandacht voor de belangrijke wetenschappelijk ontwikkelingen in het vakgebied Bestuurlijke Informatiekunde.

De Bosman Prijs van € 4.000 wordt één keer per twee jaar toegekend. Juryvoorzitter is Prof. dr. H.G. Sol, decaan van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. De genomineerden zijn: Dr. ir. J.A. Sassenburg met het proefschrift Design of a methodology to support software release decisions en Dr. ing. R.P.W. Poels met het proefschrift Beïnvloeden en meten van business- en IT-alignment. Hieruit kiest de jury het proefschrift dat het beste bijdraagt aan de verankering, verbreiding of vernieuwing van de discipline Bestuurlijke Informatiekunde.

Prof. Bosman
De prijs is vernoemd naar emeritus hoogleraar van de RUG prof.dr. Aart Bosman, pionier en grondlegger van het vakgebied Bestuurlijke Informatiekunde in Nederland. Bosman heeft een reeks Nederlandse en internationale publicaties op zijn naam staan. Meer dan tien hoogleraren en twintig promovendi komen uit zijn leerschool. Boeken van zijn hand worden in het huidige Nederlandse hoger onderwijs nog steeds gebruikt.

Programma en locatie
Over het onderwerp 'Simulatie als onderzoeksmethode' spreken bij de uitreiking prof.dr. A. Bosman, Dr. J.C. Frowein van adviesbureau M&I/Partners, Prof.dr.ir. C. Takkenberg van de Universiteit van Tilburg en Prof.dr.ir. A. Verbraeck van de TU Delft.

De bijeenkomst vindt plaats in de Donald Smitszaal in de Zernikeborg, Nettelbosje 1, 9747 AJ Groningen.

Voor meer informatie:
-Aanmelding: mw. J. Born, tel. 050-363 3864, email j.born rug.nl
-Inhoudelijke vragen: prof.dr. E.W. Berghout, Hoogleraar Business & ICT, tel. 050 363 3721, email e.w.berghout rug.nl

Laatst gewijzigd:04 augustus 2020 08:50