Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

De Young Academy Groningen verwelkomt zeven nieuwe leden

16 april 2021
Esther Metting

In maart 2021 heeft Young Academy Groningen zeven nieuwe leden benoemd, waaronder universitair hoofddocent Esther Metting van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

De Young Academy Groningen is een club voor de meest getalenteerde, enthousiaste en ambitieuze jonge onderzoekers van de universiteit. De leden zijn gepassioneerde wetenschappers uit alle vakgebieden met belangstelling voor wetenschapsbeleid, interdisciplinariteit, diversiteit, internationalisering, outreach, leiderschap en loopbaanontwikkeling in de academische wereld.

Esther Metting is blij met haar aanstelling: ”Ik kijk ernaar uit om met andere YAG-onderzoekers samen te werken. Ik werk als universitair docent aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, met een achtergrond in psychologie en epidemiologie. Mijn onderzoek richt zich vooral op het enerverende vakgebied van gezondheid en technologie (eHealth). Helaas kan niet iedereen profiteren van de voordelen van eHealth vanwege een slechte gezondheid en lage digitale geletterdheid. Dit is een probleem omdat deze kwetsbare groepen gemiddeld een slechtere gezondheid hebben en het meeste baat kunnen hebben bij eHealth. In mijn dagelijkse werk pas ik kennis uit de epidemiologie, gedrags- en implementatiewetenschappen toe om de acceptatie van eHealth te verbeteren. Het algemene doel van mijn onderzoek is om eHealth voor iedereen toegankelijk te maken.

Sinds de COVID-19-crisis ben ik betrokken bij verschillende COVID-19-projecten, waaronder de evaluatie van CoronaMelder/CoronaCheck voor het Ministerie van VWS en de evaluatie van de COVID-19-sneltestlocatie voor het onderwijs in Groningen.

De grote hoeveelheid nepnieuws en complotberichten hebben mij geleerd dat er behoefte is aan objectieve en begrijpelijke wetenschappelijke informatie voor het grote publiek. Samen met andere YAG-leden wil ik de kloof tussen wetenschappers en burgers verkleinen door onderzoek op een begrijpelijke manier te presenteren.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Esther Metting.

Laatst gewijzigd:01 februari 2023 16:20