Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Zondag 6 oktober: Standup Economics | RUG-experts en comedians samen op het podium

Economie is te belangrijk om geen grappen over te maken
02 oktober 2019
6 oktober 2019: Standup Economics

Het Financieele Dagblad en Comedy Central presenteren in samenwerking met het Akkoord van Groningen op zondag 6 oktober de eerste editie van Standup Economics, een festival waar economie en comedy samen komen. Op verschillende podia in onze binnenstad leggen de scherpste comedians het vuur aan de schenen van bekende economen en bedrijfskundigen, onder wie liefst acht deskundigen van de Rijksuniversiteit Groningen: Dirk Bezemer, Marijke Leliveld, Tristan Kohl, Roelof Salomons, Marco Haan, Steven Brakman, Harry Garretsen en Karel Jan Alsem.

Naast deze RUG-afvaardiging biedt Standup Economics een podium aan grote namen als Jörgen Raymann, Heleen Mees en Tex de Wit. Tijdens verrassende ontmoetingen, interviews en debatten maken zij belangrijke economische onderwerpen inzichtelijk met scherpte en humor. Standup Economics vindt plaats in onder meer het Grand Theater, Vera, De Puddingfabriek, Brouwerij Martinus en Café De Toeter.

Daarom Standup Economics!

Grote economische onderwerpen tastbaar en bespreekbaar maken, daar draait het om bij het festival Standup Economics. Want economie is te belangrijk om geen grappen over te maken.

Wat is de impact van de gaswinning in Groningen op de economie? Is het einde van kapitalisme nabij? Kan de mens het klimaat nog redden? Moet ik wel of geen huis kopen? Het doel van Standup Economics is om de economie uit vergaderruimtes en ivoren torens te halen, inzichtelijk en begrijpelijk voor iedereen. Our economy could use some comedy!

Harry Garretsen

Wie, wat, waar?

Standup Economics is een initiatief van Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, economenvakblad ESB en Viacom’s Comedy Central, in samenwerking met verzekeringsmaatschappij a.s.r. De eerste editie van dit jaarlijkse festival wordt georganiseerd in samenwerking met de Groningse instituten Alfa-college, Noorderpoort, Hanzehogeschool en Rijksuniversiteit Groningen, alsmede de gemeente en de provincie Groningen. Het festival is geïnspireerd op het succesvolle Kilkenomics in Ierland en zal elk jaar in een andere stad in Nederland plaatsvinden.

Kaartverkoop

Tickets voor Standup Economics zijn vanaf maandag 2 september verkrijgbaar op standupeconomics.nl.

Laatst gewijzigd:31 januari 2023 10:14