Klanten behouden? Een app werkt beter dan een mobiele website
Het is voor retailers de moeite waard om een app toe te voegen aan hun verkoopkanalen. Klanten die de app gebruiken hebben namelijk een hogere aankoopkans, een hogere aankoopfrequentie en geven meer geld uit dan klanten die alleen de website van de winkel gebruiken. Bovendien ervaren klanten die winkelen via een app minder financiële risico’s.
Dat concludeert Huan Liu in haar proefschrift. Tot slot stelt zij vast dat apps ook de hoeveelheid aankopen bij niet-loyale klanten verhogen. Een app is dan ook een beter middel om klanten te behouden dan een mobiele website. Liu promoveert op 23 mei aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer informatie
- Contact: Huan Liu
- Lees het volledige proefschrift: Omnichannel Retailing: Mobile channel adoption and digital discounts
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
25 april 2024
Lineke Sneller appointed as Professor of Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing
The Faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as of 1 May, professor Lineke Sneller will be appointed as Professor Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing. The chair is situated within the department of...
-
25 april 2024
Jenny van Doorn and co-authors receive 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award
Jenny van Doorn and co-authors Martin Mende, Maura L. Scott (both Florida State University), Dhruv Grewal (Babson College) and Ilana Shanks (Stony Brook University) have won the 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award. They received the award for their paper...
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...