Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Podcast met Koert van Ittersum: ‘Verlaging verbruiksbelasting is interessant experiment’

Gezondheidsmarketeer aan het woord in EFMI Food Café
28 september 2018
Koert van Ittersum

Overgewicht is een groeiend probleem in de Westerse samenlevingen. In Nederland heeft inmiddels de helft van de bevolking te kampen met overgewicht en in ongeveer 1 op de 7 gevallen is er zelfs sprake van ernstig overgewicht ofwel obesitas.

Wat kan de food sector doen om overgewicht terug te dringen? Moet er bijvoorbeeld een suikertaks komen? Laurens Sloot in gesprek met prof.dr.ir. Koert van Ittersum, die als hooleraar Marketing en Consumentenwelzijn vele inzichten heeft opgedaan over wat wel en niet werkt als het gaat om het beïnvloeden van het keuzegedrag van de consument.

Over EFMI Business School

EFMI Business School is een academisch kennisinstituut voor de levensmiddelensector. Zij werd in 1997 opgericht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Sinds 2007 opereert het EFMI als een zelfstandige business school, waarbij op diverse vlakken intensief wordt samengewerkt met de business school van de Rijksuniversiteit Groningen.

Laatst gewijzigd:01 februari 2023 16:21