Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsFEBNews / FEB

FEB alumnus Lucas Hulsebos wint Marktonderzoekersprijs voor de tweede keer

12 juni 2015

Lucas Hulsebos is Bureauonderzoeker van het jaar geworden, zo werd gisteren bekend bij de uitreiking van de jaarlijkse MOAwards aan de beste marktonderzoekers en marktonderzoeksbureaus. Hulsebos is alumnus Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) en is lid van de raad van toezicht van de vakgroep Marketing van FEB.

Hulsebos met de MOAward
Hulsebos met de MOAward



Ook in 2008 was hij winnaar van de Bureauonderzoekersaward van MOA, het Center for Information Based Decision Making & Marketing Research.

DVJ Insights
Lucas Hulsebos heeft de dagelijkse leiding van marktonderzoeksbureau DVJ Insights.
De jury van de MOAwards vindt dat Hulsebos het vak verrijkt met zijn kennis en met door hem zelf ontwikkelde onderzoeksinstrumenten. Zo zorgde hij bij DVJ Insights voor een nieuwe kwaliteitscyclus, een andere manier van werken die medewerkers motiveert zich te ontwikkelen en een serie nieuwe onderzoekstools.

Nieuwe technieken en inzichten
Hulsebos leverde een prominente bijdrage aan een nieuwe methode van merkonderzoek; een pre-test die rekening houdt met hedendaags mediagedrag, een concepttest die het succes van nieuwe producten verklaart en voorspelt en een andere meetmethode van customer journeys. Regelmatig publiceert Hulsebos over nieuwe technieken en inzichten en is hij te vinden op congressen en universiteiten, zoals ook de Rijksuniversiteit Groningen waar hij de opleiding Marketing afrondde.

Nieuwsgierigheid als drive
Hulsebos is kritisch over het vakgebied: “Ik zie nog zoveel ruimte voor verbetering. Wat wij als branche af en toe aan mensen voorleggen is echt slecht.” Dat weet hij onder meer omdat hij zelf nog wekelijks méédoet aan marktonderzoek. “Dat heb ik mezelf ooit voorgenomen en doe ik nog steeds. Nieuwsgierigheid is mijn drive. Ik vind het werk dat ik doe echt leuk.”

Laatst gewijzigd:07 juli 2015 10:27
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 14 juni 2018

    Bringing Physical Internet to life

    Van maandag 18 tot vrijdag 22 juni vindt het vijfde internationale Physical Internet congres (#IPIC2018) plaats in Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen organiseert dit congres samen met de logistieke sector. Meer dan 250 wetenschappers en vertegenwoordigers...

  • 11 juni 2018

    Een nieuw tijdperk voor organisationele relaties | Oratie David Langley | Dinsdag 19 juni

    Nieuwe, veelbelovende internet-afhankelijke technologieën zoals digital fabrication, internet of things, blockchain en distributed artificial Intelligence worden steeds populairder. Prof. David Langley geeft in zijn oratie een toelichting op zijn ideeën...

  • 08 juni 2018

    Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

    Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’...