Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

FEB alumnus Lucas Hulsebos wint Marktonderzoekersprijs voor de tweede keer

12 juni 2015

Lucas Hulsebos is Bureauonderzoeker van het jaar geworden, zo werd gisteren bekend bij de uitreiking van de jaarlijkse MOAwards aan de beste marktonderzoekers en marktonderzoeksbureaus. Hulsebos is alumnus Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) en is lid van de raad van toezicht van de vakgroep Marketing van FEB.

Hulsebos met de MOAward

Ook in 2008 was hij winnaar van de Bureauonderzoekersaward van MOA, het Center for Information Based Decision Making & Marketing Research.

DVJ Insights
Lucas Hulsebos heeft de dagelijkse leiding van marktonderzoeksbureau DVJ Insights.
De jury van de MOAwards vindt dat Hulsebos het vak verrijkt met zijn kennis en met door hem zelf ontwikkelde onderzoeksinstrumenten. Zo zorgde hij bij DVJ Insights voor een nieuwe kwaliteitscyclus, een andere manier van werken die medewerkers motiveert zich te ontwikkelen en een serie nieuwe onderzoekstools.

Nieuwe technieken en inzichten
Hulsebos leverde een prominente bijdrage aan een nieuwe methode van merkonderzoek; een pre-test die rekening houdt met hedendaags mediagedrag, een concepttest die het succes van nieuwe producten verklaart en voorspelt en een andere meetmethode van customer journeys. Regelmatig publiceert Hulsebos over nieuwe technieken en inzichten en is hij te vinden op congressen en universiteiten, zoals ook de Rijksuniversiteit Groningen waar hij de opleiding Marketing afrondde.

Nieuwsgierigheid als drive
Hulsebos is kritisch over het vakgebied: “Ik zie nog zoveel ruimte voor verbetering. Wat wij als branche af en toe aan mensen voorleggen is echt slecht.” Dat weet hij onder meer omdat hij zelf nog wekelijks méédoet aan marktonderzoek. “Dat heb ik mezelf ooit voorgenomen en doe ik nog steeds. Nieuwsgierigheid is mijn drive. Ik vind het werk dat ik doe echt leuk.”

URL FEB
AACSB EQUIS logos