Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Peter Verhoef nieuwe decaan Faculteit Economie en Bedrijfskunde

24 april 2019
Peter Verhoef

Het faculteitsbestuur is verheugd aan te kondigen dat Peter Verhoef door het College van Bestuur is benoemd als nieuwe decaan van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB). Hij begint op 1 juni 2019 voor een periode van vier jaar. We zijn er trots op een ervaren academische leider te hebben gevonden, zowel in onderwijs als onderzoek, met een grondige kennis van de faculteit.

De benoeming betekent dat onze huidige interim-decaan prof.dr. Jan Berend Wezeman de FEB per die datum zal verlaten. De zoektocht naar een nieuwe vice-decaan begint binnenkort. We hopen een nieuwe vice-decaan aan te stellen per 1 september 2019.

Over Peter Verhoef

Peter Verhoef (1972) is hoogleraar Marketing aan de FEB en directeur van de University of Groningen Business School (UGBS). Hij is ook de oprichter en directeur van het Groningen Digital Business Centre en het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen.

Hij promoveerde in 2001 aan de School of Economics, Erasmus Universiteit Rotterdam. Zijn onderzoeksinteresses hebben betrekking op klantenbeheer, klantentrouw, multichannelvraagstukken, category management en koopgedrag van biologische producten. Hij heeft uitgebreid over deze onderwerpen gepubliceerd en zijn publicaties zijn in veel tijdschriften verschenen.

Peter Verhoef heeft uitgebreide onderwijservaring met bachelor- en masterstudenten en promovendi. Hij is ook betrokken bij onderwijs voor professionals en verzorgt bijdragen aan meerdere executive programma's. Hij is momenteel ook academic trustee van het Marketing Science Institute in Boston (www.msi.org) en fellow van de European Marketing Academy (EMAC). Hij was medevoorzitter van de EMAC 2017-conferentie in Groningen.

Verhoef is momenteel redactielid van de Journal of Marketing, Marketing Science, Journal of Retailing, Journal of Service Research en de Journal of Interactive Marketing. Hij is bovendien area editor van Marketing Science en hoofdredacteur van het International Journal of Research in Marketing.

Laatst gewijzigd:31 januari 2023 10:01
View this page in: English

Meer nieuws

  • 19 april 2024

    Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde

    Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...

  • 18 april 2024

    Ward Romeijnders appointed as Professor of Optimization under Uncertainty

    The Faculty of Economics and Business is pleased to announce that Ward Romeijnders has been appointed as Professor of Optimization under Uncertainty. The chair is situated within the Department of Operations.

  • 12 april 2024

    Oratie Corine Noordhoff: Future ready retail

    Tijdens haar oratie zal Corine Noordhoff inzichten verschaffen in de fundamentele elementen om te overleven en je bedrijf aan te passen in de retailsector. Noordhoffs oratie vindt plaats op vrijdag 19 april 2024, 16:15 – 17:00, in de aula van het...