Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Harry Garretsen benoemd in NWO-bestuur Sociale en Geesteswetenschappen

15 februari 2019
Harry Garretsen

Prof.dr. Harry Garretsen is voor drie jaar benoemd ben als lid van het NWO-domeinbestuur Sociale en Geesteswetenschappen (SGW). Garretsen, hoogleraar International Economics and Business aan de RUG, werd voorgedragen door de decanen Economie en Bedrijfskunde van Nederlandse universiteiten.

‘Ik ben nu in het domeinbestuur de enige vertegenwoordiger van de discipline economie en bedrijfskunde - en ook de enige Groninger. Ik vind het een eer om met mijn achtergrond in dit bestuur en bij NWO mee te mogen denken over hoe in de volle breedte het Nederlandse onderzoek in de sociale en geesteswetenschappen nog beter kan’, zegt Garretsen. ‘Ik heb er zin in. En ik denk dat ik niet alleen door mijn eigen onderzoekservaring, maar ook door mijn universitaire bestuurservaring, de komende drie jaar als lid van het domeinbestuur van nut kan zijn voor de SGW-onderzoekers.’

Excellent onderzoek

Het NWO-domein Sociale en Geesteswetenschappen stimuleert excellent onderzoek op het terrein van de sociale en geesteswetenschappen. Haar bestuur is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van beleid en besluit over de toewijzing van financiële middelen. Leden zijn toonaangevende hoogleraren op het gebied van de sociale of geesteswetenschappen aan een Nederlandse universiteit of onderzoeksinstituut, aangevuld met een maatschappelijk lid van buiten de wetenschap.

URL FEB
AACSB EQUIS logos