Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

RUG opent eerste Physical Internet-lab van Nederland

28 mei 2018
De officiële opening door Iris Vis, hoogleraar Industrial Engineering, en masterstudent Wouter Keizer.

De Rijksuniversiteit Groningen heeft het eerste Physical Internet-lab van Nederland geopend. Het PI-lab is een plek waar bedrijven, onderzoekers en studenten elkaar ontmoeten om inzichten te delen en data uit te wisselen. Op die manier kunnen zij elkaar uitdagen nieuwe kennis op het gebied van het physical internet te ontwikkelen.

Dat het Physical Internet-lab juist in Groningen is geopend, ligt voor de hand. Vanuit het Center for Operational Excellence (COPE) wordt al geruime tijd onderzoek gedaan naar dit concept, onder andere binnen het project “Towards virtual ports in a physical internet”.  Van 18 tot 22 juni 2018 vindt bovendien het vijfde internationale Physical Internet-congres plaats in Groningen.

Internationaal congres

Op dit congres komen naar verwachting 200 internationale wetenschappers en vertegenwoordigers uit industrie en overheden samen om te spreken over de stappen die de komende vijf jaar kunnen worden gezet richting realisatie van het physical internet.

Zie voor meer informatie de website van het Center for Operational Excellence.

URL FEB
AACSB EQUIS logos