Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

NVAO-accreditatie voor Executive MBA, University of Groningen Business School

17 mei 2018
Laurens Sloot

De Executive MBA van de University of Groningen Business School (UGBS) heeft zojuist het goede nieuws ontvangen dat de opleiding is geaccrediteerd door de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO). “Een belangrijk bewijs van de kwaliteit”, zegt UGBS directeur professor Peter Verhoef, “Afgestudeerden ontvangen dan ook een officiële Master of Science (MSc) titel van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen. De Executive MBA is een zeer belangrijke aanvulling op ons opleidingsaanbod. Hiermee gaat een jarenlange wens in vervulling, dat we als Rijksuniversiteit Groningen ook een prestigieuze Executive MBA aanbieden, die zich richt op het opleiden van toekomstige topmanagers.“

De Executive MBA is speciaal ontworpen voor managers die werkzaam zijn in (online) retail, bij merkfabrikanten of andere toeleveranciers. De opleiding wordt aangeboden in samenwerking met het gerenommeerde instituut EFMI Business School uit Baarn. Het programma bouwt voort op de succesvolle Master of Food Management die EFMI Business School vanaf 1999 aanbood. De nieuwe Executive MBA start op 6 september 2018 en zal op het centraal gelegen Kasteel Groeneveld in Baarn worden verzorgd.

Aanmelding is mogelijk, voor geïnteresseerden is er een informatiesessie op vrijdag 29 juni 2018. Meer informatie is te vinden op www.rug.nl/ugbs-emba.

Actuele uitdagingen

Laurens Sloot, executive MBA programmadirecteur en hoogleraar Retailmarketing, is ook verheugd: “In de accreditatieprocedure zijn de vele sterke punten van ons programma bevestigd. Zo bieden we een relevante mix van theorie en praktijk. Zowel topsprekers vanuit de praktijk als hoogleraren van de RUG leveren een bijdrage aan dit programma. Daarnaast maken een studiereis naar New York en een individueel coachingstraject onderdeel uit van de Executive MBA. Ik weet zeker dat alle deelnemers aan dit programma na afloop terugkijken op een unieke ervaring die de alumni van de kennis en handvatten voorziet om als topmanager de vele kansen die zich in de retail aandienen te benutten.”

Naast de NVAO accreditatie heeft de Executive MBA ook de internationale AACSB- en EQUIS-keurmerken die de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen schaart bij de beste 1% business schools van de wereld.

Over de UGBS

De University of Groningen Business School biedt executive programma’s gericht op het vergroten van de kennis en expertise van professionals en op hun persoonlijke ontwikkeling.

Meer informatie?

Laatst gewijzigd:31 januari 2023 10:59