Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

08 juni 2018
Lara Lobschat

Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’ van de Horizont Stiftung. Lobschat heeft diverse publicaties op het gebied van digital advertising in toonaangevende wetenschappelijke marketingtijdschriften op haar naam staan, waarbij vooral de publicatie “What Happens Online Stays Online? Segment-Specific Online and Offline Effects of Banner Advertisements” in Journal of Marketing Research in het oog springt.

De jury van de MOA Awards was lovend over de wetenschappelijke kwaliteit van dit artikel, waarin Lobschat onder meer aantoont dat ondernemingen die vooral via offline kanalen verkopen toch kunnen profiteren van online banner advertising. Daarnaast was de jury enthousiast over Lara’s portfolio met lopende projecten op het gebied van digital advertising, die ze veelal in samenwerking met bedrijven heeft opgezet. Lees hier het volledige juryrapport.

Over MOA

MOA is een vereniging van bedrijven en instellingen die zich bezighouden met market research, digital analytics, marketing intelligence en beleidsonderzoek. Haar jury reikt jaarlijks prijzen uit op basis van criteria als vernieuwend of innovatief onderzoek, wetenschappelijke kwaliteit, toepasbaarheid in de praktijk voor marktonderzoek en marketing, en leesbaarheid voor marktonderzoekers.

Lara Lobschat met de prijs
URL FEB