Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsFEBNews / FEB

The Groningen Growth and Development Centre: 25 years of telling the story of the world economy through data

15 januari 2018
Marcel Timmer

The Groningen Growth and Development Centre (GGDC) was founded in 1992 within the Economics Department of the University of Groningen. It recently marked 25 years since its founding, with a jubilee conference on the themes that have long been key to the centre’s work: long-run growth, productivity and global value chains.

Originally, GGDC was set up by a group of researchers working on comparative analysis of economic performance over time and across countries in the tradition of Angus Maddison. More recently, it has grown into a research centre that studies the interactions of globalisation, technology and institutional change, and its impact on long-run economic growth, structural change, productivity and inequality.

International reputation

‘The GGDC has acquired an international reputation as provider of high-quality research and statistics on economic growth. This has been developed through a strategy of local capacity building, international cooperation, and public sharing of research results,’ said current director Marcel Timmer, professor of economic growth and development at the Faculty of Economics and Business, in the latest FEB blog. ‘The importance of teamwork cannot be overestimated. Our impact as a group is so much more than that any individual could achieve.’

More information

Laatst gewijzigd:15 januari 2018 11:27

Meer nieuws

  • 19 september 2018

    Studenten RUG helpen leerlingen met toekomst stadslogistiek

    Bij het project Web Expeditie hebben leerlingen van verschillende scholen in het primair en voortgezet onderwijs onder leiding van studenten van de RUG gewerkt aan de toekomst van de stadslogistiek. De leerlingen zochten in een project van drie maanden...

  • 11 september 2018

    Als online consument switcht van smartphone naar pc is de aankoop nabij

    De smartphone speelt een niet te onderschatten rol bij ons online shoppen. Veel consumenten beginnen hun zoektocht op een telefoon of tablet, raken overtuigd van een product en stappen daarna over naar een minder mobiel apparaat (zoals pc of laptop)...

  • 05 september 2018

    Broedplaats voor slimme technologie

    ‘Samenwerking tussen De Hanzehogeschool, Rijksuniversiteit Groningen, het UMCG en industrie op het gebied van slimme technologie leidt tot innovatie en nieuwe bedrijvigheid.’ Dat zegt Hugo Velthuijsen, directeur van het Marion van Os Centrum voor Ondernemerschap...