Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Koninklijke onderscheiding voor Robert Lensink

26 april 2018
Burgemeester Van Dijk van de gemeente Aa en Hunze feliciteert Robert Lensink met zijn onderscheiding.

Donderdag 26 april zijn vier RUG-medewerkers op voordracht van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) koninklijk onderscheiden. Onder hen is prof.dr. Robert Lensink, hoogleraar Finance & Financial Markets aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Hij werd benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau.

Lensink (Tiel, 1962) is tevens hoogleraar Finance & Development binnen de Development Economics Group van Wageningen University & Research (20%). Alom staat hij bekend als een eminente onderzoeker, een inspirerende mentor en collega en een bevlogen opleider, met een sterke voorkeur en onvermoeibare inzet voor Afrika en de economie van de derde wereld in het algemeen. Hij zet zijn aanzienlijke talenten met grote overgave in voor een keur aan wetenschappelijke projecten, samenwerkingsverbanden en initiatieven. Dit geldt zowel voor de talloze wetenschappelijke publicaties die hij op zijn naam heeft staan als voor het verwerven van externe middelen voor wetenschappelijk onderzoek. Terugkerende thema’s in zijn onderzoek zijn de organisatie en evaluatie van microfinanciering, ondernemerschap, transparantie, armoede, kosten, inkomensongelijkheid en economische groei.

Meer informatie over Lensink

Van Dijk en Lensink.