Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Vier FEB-onderzoekers in Top 40 Beste Nederlandse Economen

21 december 2017

Vier onderzoekers van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde staan in de jaarlijkse Economentop 40 van het tijdschrift Economisch Statistische Berichten (ESB). Dat zijn: Marcel Timmer (op plek 24), Peter Verhoef (26), Jakob de Haan (tevens Hoofd Onderzoek bij De Nederlandsche Bank, 28) en Robert Inklaar (32).

Voor het samenstellen van de Economentop 40 gebruikt ESB de ‘Web of Science’-database van Clarivate Analytics (voorheen onderdeel van Thomson Reuters) voor de periode 2012–2016. De redactie telt alleen artikelen die zijn verschenen in een tijdschrift binnen het domein ‘Economie’, waarvan ten minste één auteur op het moment van publiceren een affiliatie had met een Nederlandse universiteit.

• Zie voor de volledige Economentop 40 de website van ESB
  • Bekijk ook onderstaande video’s over het onderzoek van Timmer en Inklaar