Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Video Bernard Nijstad | Van creatief idee naar innovatie: hoe doe je dat?

23 maart 2016

Is het beter om creatieve medewerkers vrijheid te geven, of worden ze juist creatief onder druk? Hoe werkt dat binnen teams? En wat hebben organisaties uiteindelijk aan die creatieve ideeën? FEB hoogleraar Bernard Nijstad onderzoekt de komende vijf jaar bij tenminste honderd ondernemingen de relatie tussen creativiteit en innovatie.

Hij wil dat doen in nauwe samenwerking met het bedrijfsleven in Noord-Nederland. Nijstad: ‘Wat zorgt er nu voor dat het ene bedrijf succesvoller is dan het andere bedrijf? De kennis die we daarover opdoen wil ik vervolgens graag delen met de onderzochte organisaties.’ De hoogleraar ‘Decision making and organizational behaviour’ kreeg voor zijn onderzoek een prestigieuze Vici-subsidie van NWO.

Video’s RUG

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.

Laatst gewijzigd:31 januari 2023 13:47