Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsFEBNews / FEB

Datagedreven klanttevredenheidsproject voor NS: finalist voor Gary Lillien ISMS-MSI Practice Prize

10 juni 2016
Prof. dr. Peter Verhoef

De NS werd in 2011 geconfronteerd met opnieuw een grote daling van klanttevredenheid. Naar aanleiding van deze daling schakelden de NS MICompany en de Rijksuniversiteit Groningen in om de oorzaken hiervan te achterhalen. Dit resulteerde uiteindelijk in een grootschalig data-gedreven wetenschappelijk project naar de determinanten van klanttevredenheid bij de NS en de ontwikkeling van voorspel-modellen. De resultaten van dit project zijn nu geselecteerd als finalist van de prestigieuze Gary Lillien ISMS-MSI practice prize. De ingestuurde bijdrage is getiteld: An Analytical Based Service Monitor and Improvement System for the National Dutch Railways: A Big Data Approach . Tijdens de komende Marketing Science conferentie in Shanghai zullen Joost Bosma (NS), Martin Heijnsbroek (MICompany) en Peter Verhoef (RUG/FEB) op vrijdag 17 juni strijden met andere finalisten, van onder andere MIT, Stanford University en de London Business School met cases van bedrijven zoals E-bay en de World Bank.

Voor meer informatie over de conferentie, de prijs en de finalisten van 2016:

Laatst gewijzigd:24 april 2017 11:05

Meer nieuws