Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsFEBNews / FEB

Datagedreven klanttevredenheidsproject voor NS: finalist voor Gary Lillien ISMS-MSI Practice Prize

10 juni 2016
Prof. dr. Peter Verhoef

De NS werd in 2011 geconfronteerd met opnieuw een grote daling van klanttevredenheid. Naar aanleiding van deze daling schakelden de NS MICompany en de Rijksuniversiteit Groningen in om de oorzaken hiervan te achterhalen. Dit resulteerde uiteindelijk in een grootschalig data-gedreven wetenschappelijk project naar de determinanten van klanttevredenheid bij de NS en de ontwikkeling van voorspel-modellen. De resultaten van dit project zijn nu geselecteerd als finalist van de prestigieuze Gary Lillien ISMS-MSI practice prize. De ingestuurde bijdrage is getiteld: An Analytical Based Service Monitor and Improvement System for the National Dutch Railways: A Big Data Approach . Tijdens de komende Marketing Science conferentie in Shanghai zullen Joost Bosma (NS), Martin Heijnsbroek (MICompany) en Peter Verhoef (RUG/FEB) op vrijdag 17 juni strijden met andere finalisten, van onder andere MIT, Stanford University en de London Business School met cases van bedrijven zoals E-bay en de World Bank.

Voor meer informatie over de conferentie, de prijs en de finalisten van 2016:

Laatst gewijzigd:24 april 2017 11:05

Meer nieuws

  • 14 juni 2018

    Bringing Physical Internet to life

    Van maandag 18 tot vrijdag 22 juni vindt het vijfde internationale Physical Internet congres (#IPIC2018) plaats in Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen organiseert dit congres samen met de logistieke sector. Meer dan 250 wetenschappers en vertegenwoordigers...

  • 11 juni 2018

    Een nieuw tijdperk voor organisationele relaties | Oratie David Langley | Dinsdag 19 juni

    Nieuwe, veelbelovende internet-afhankelijke technologieën zoals digital fabrication, internet of things, blockchain en distributed artificial Intelligence worden steeds populairder. Prof. David Langley geeft in zijn oratie een toelichting op zijn ideeën...

  • 08 juni 2018

    Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

    Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’...