Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsFEBNews / FEB

Verhoef en Alsem winnen prijs voor beste Marketing boek en beste Marketing studieboek van Nederland

08 december 2016
Uitreiking

De winnaar van de Marketing Literatuurprijs 2016 van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) is het boek “ Creating Value with Big Data Analytics” van professor Peter Verhoef van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde en zijn co-auteurs Edwin Kooge en Natasha Walk. Daarnaast gaat de prijs voor het beste Marketing Studieboek 2016 naar het boek “Merkpositionering”, van dr. Karel Jan Alsem van de vakgroep Marketing en zijn co-auteur Erik Kostelijk van de Hanzehogeschool. Dit is op 6 december bekend gemaakt.

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 is in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven.  Juryvoorzitter is Drs. Hans Molenaar, voorzitter PIM en directeur Beeckestijn Business School.

Verhoef

De  jury prijst het omvangrijke boek   Creating Value with Big Data Analytics omdat het waarde creëert voor zowel marketeers die niet alleen willen begrijpen wat zij met Big Data kunnen in de dagelijkse marketingpraktijk maar ook voor docenten en studenten die dit belangrijke onderwerp eigen willen maken. De verschillende onderdelen zijn niet allemaal vernieuwend, wel het feit dat alles met een helder integrerend model bij elkaar is gebracht. Daarnaast zet het boek heel mooi uiteen hoe Big Data zowel waarde creëert voor de organisatie als de klant. Dit laatste uitgangspunt maakt het boek uniek en zo waardevol.

Alsem

Over “Merkpositionering” zegt de jury: “Een compact maar doorwrocht werk waarbij veel recente wetenschappelijk inzichten over positioneren van merken worden behandeld. Het is een praktisch en handzaam boek dat studenten goed kan helpen bij het analyseren en ook herpositioneren van merken binnen de marketingstrategie.  Innovatie bij marketing studieboeken is vaak ondermaats en de prijs wordt ook niet ieder jaar uitgereikt, maar dit jaar is er een uitzondering”.


Voor meer informatie

Verhoef, Walk, Kooge, Molenaar, Alsem en Kostelijk
Verhoef, Walk, Kooge, Molenaar, Alsem en Kostelijk
Laatst gewijzigd:01 februari 2018 10:15

Meer nieuws

  • 14 juni 2018

    Bringing Physical Internet to life

    Van maandag 18 tot vrijdag 22 juni vindt het vijfde internationale Physical Internet congres (#IPIC2018) plaats in Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen organiseert dit congres samen met de logistieke sector. Meer dan 250 wetenschappers en vertegenwoordigers...

  • 11 juni 2018

    Een nieuw tijdperk voor organisationele relaties | Oratie David Langley | Dinsdag 19 juni

    Nieuwe, veelbelovende internet-afhankelijke technologieën zoals digital fabrication, internet of things, blockchain en distributed artificial Intelligence worden steeds populairder. Prof. David Langley geeft in zijn oratie een toelichting op zijn ideeën...

  • 08 juni 2018

    Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

    Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’...