Verhoef en Alsem winnen prijs voor beste Marketing boek en beste Marketing studieboek van Nederland
De winnaar van de Marketing Literatuurprijs 2016 van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) is het boek “ Creating Value with Big Data Analytics” van professor Peter Verhoef van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde en zijn co-auteurs Edwin Kooge en Natasha Walk. Daarnaast gaat de prijs voor het beste Marketing Studieboek 2016 naar het boek “Merkpositionering”, van dr. Karel Jan Alsem van de vakgroep Marketing en zijn co-auteur Erik Kostelijk van de Hanzehogeschool. Dit is op 6 december bekend gemaakt.
Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 is in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Juryvoorzitter is Drs. Hans Molenaar, voorzitter PIM en directeur Beeckestijn Business School.
Verhoef
De jury prijst het omvangrijke boek Creating Value with Big Data Analytics omdat het waarde creëert voor zowel marketeers die niet alleen willen begrijpen wat zij met Big Data kunnen in de dagelijkse marketingpraktijk maar ook voor docenten en studenten die dit belangrijke onderwerp eigen willen maken. De verschillende onderdelen zijn niet allemaal vernieuwend, wel het feit dat alles met een helder integrerend model bij elkaar is gebracht. Daarnaast zet het boek heel mooi uiteen hoe Big Data zowel waarde creëert voor de organisatie als de klant. Dit laatste uitgangspunt maakt het boek uniek en zo waardevol.
Alsem
Over “Merkpositionering” zegt de jury: “Een compact maar doorwrocht werk waarbij veel recente wetenschappelijk inzichten over positioneren van merken worden behandeld. Het is een praktisch en handzaam boek dat studenten goed kan helpen bij het analyseren en ook herpositioneren van merken binnen de marketingstrategie. Innovatie bij marketing studieboeken is vaak ondermaats en de prijs wordt ook niet ieder jaar uitgereikt, maar dit jaar is er een uitzondering”.
- Lees meer over “Creating Value with Big Data Analytics” van Verhoef, Kooge en Walk.
- Nieuwsbericht Platform Innovatie in Marketing
Voor meer informatie
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
28 maart 2024
Research master van FEB krijgt predikaat ‘excellente opleiding’
Het is een van de in totaal zeventien excellente opleidingen aan Nederlandse universiteiten.
-
15 maart 2024
Tri Tran receives a British Academy/Leverhulme Small Research Grant
Dr Tri Tran, together with Dr Peng Xu from the University of Essex, received the British Academy/Leverhulme Small Research Grant. The grant of € 11,500 will facilitate research visits and data collection for their research project that explores the...
-
14 maart 2024
Bedrijven zeer ongerust over gevolgen vermindering Instroom van Internationale Studenten
Grote bedrijven zijn zeer ongerust over plannen van een aantal politieke partijen in de Tweede Kamer om veel minder Engelstalig onderwijs te geven en het aantal internationale studenten drastisch te verlagen. Dat blijkt uit onderzoek van SEO...