Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

FEB student Matej Nepimach wint 2e prijs Hoofbosch Beleggingsfonds voor MSc Finance scriptie

14 januari 2015
Matej Nepimach neemt prijs in ontvangst

Matej Nepimach, van de Faculteit Economie & Bedrijfskunde in Groningen, is tweede geworden in de strijd om de Hoofbosch masterscriptieprijs 2014. Zijn thesis 'Graham's legacy vs. Mr. Market' schreef hij tijdens zijn master of Finance, onder leiding van dr. Lammertjan Dam. Warren Buffet, één van de rijkste mensen ter wereld, zegt zelf dat hij belegt volgens de methode van Graham. In zijn scriptie toetste Nepimach formeel of de beleggingsstrategieën van Graham ook daadwerkelijk rendabel zijn. Dit bleek inderdaad het geval. Nepimach woont en werkt in Praag, Tsjechië. Hij ontving 1500 euro voor zijn scriptie.

Hoofboschprijs

De Hoofboschprijs wordt jaarlijks toegekend aan de student die naar het oordeel van de jury de beste masterscriptie schrijft over praktische beleggingsleer of een gerelateerd onderwerp. De jury wordt gevormd door de Raad van Toezicht van Hoofbosch Beleggingsfonds: prof.dr. Marius van Nieuwkerk en dr. Paul Frentrop.

Editie 2015

Inzendingen voor de Hoofboschprijs 2015 kunnen tot 1 september 2015 worden ingediend door te mailen naar info hoofbosch.nl.

Laatst gewijzigd:31 januari 2023 15:04