Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Uitnodiging: Congres 'Kwaliteit van Leven' op 31 oktober | RUG expertisecentrum Healthwise

Voor wetenschappers, professionals en managers geïnteresseerd in Health Care Management en Health Economics
16 september 2014

Expertisecentrum Healthwise van de Rijksuniversiteit Groningen organiseert op vrijdag 31 oktober 2014 haar tweede jaarlijkse congres, ditmaal met als thema 'Kwaliteit van Leven'. Managers, professionals en onderzoekers in de wetenschap, zorgsector en beleidswereld zijn van harte uitgenodigd voor deze bijeenkomst. Het congres biedt een gevarieerd programma met lezingen en workshops van wetenschappers en professionals uit de praktijk. De aanmelding is geopend!

• Vrijdag 31 oktober 2014, 9.00 - 17.00 uur
  • Duisenberg Gebouw, Faculteit Economie en Bedrijfskunde, Nettelbosje 2, Groningen (Zernike Campus).
  • Voertaal: Nederlands en Engels

Voor wie?

Bent u manager, professional of onderzoeker geïnteresseerd in thema’s zoals: E-Health, Voeding en Gezondheid, Ketens in de Zorg, Welzijn, Publiek-Private Samenwerking in de Zorg, Pilot Nieuwe Medische Functie ‘Ziekenhuisarts’, Decentralisatie en Transitie in de Zorg, Lean in de Zorg en Economic Evaluation, dan is de conferentie zeer interessant voor u.

Keynote sprekers

We zijn trots om vooraanstaande sprekers uit de wetenschap en de zorgpraktijk te mogen verwelkomen, waaronder de keynote sprekers prof. dr. Arie Kapteyn en prof. dr. Diana Delnoij:

Prof. dr. Arie Kapteyn is dé internationale expert op het gebied van het meten van individueel welzijn. Hij is de directeur van het Dornsife Center voor Economic and Social Research aan de University of Southern California, dat hij in 2012 heeft opgericht.

Prof. dr. Diana Delnoij is Hoofd Kwaliteitsinstituut van Zorginstituut Nederland en bijzonder hoogleraar Transparantie in de zorg vanuit het Patiëntenperspectief bij Tranzo, Universiteit van Tilburg.

Wetenschap en praktijk

In diverse workshops horen we over de ervaringen van innovatieve organisaties als Noorderbreedte, het UMCG, het Martini Ziekenhuis, de NAM, de Hanzehogeschool, UMCG Ambulancezorg en DSM Nutritional Products. Het academische perspectief hierop wordt verzorgd door gezaghebbende wetenschappers, zoals professor Manfred Eggersdorfer (DSM & UMCG), professor Koert van Ittersum, professor Maarten Allers en professor Kees Ahaus (RUG). De afsluiting is een rondetafelgesprek over “Prikkelende dilemma’s over kwaliteit van leven en kosten”.

Meer informatie, programma en aanmelding

Heathwise-website

Healthwise