Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Optimale strategieën voor inzameling en herfabricage door bedrijven [PhD Caner Bulmus]

21 oktober 2013

Serra Caner Bulmus beschrijft in haar proefschrift optimale strategieën voor inzameling van gebruikte producten en herfabricage van die producten door bedrijven. Bij herfabricage worden niet alleen de materialen hergebruikt, maar wordt ook de toegevoegde productiewaarde behouden. Daarmee is herfabricage een erg groene manier van produceren, die daardoor hoog op de politieke (EU-)agenda staat.

Het inzamelen van gebruikte producten is echter vaak lastig gezien het grote aantal eindgebruikers. Bovendien bestaat voor producenten het gevaar dat ook derde partijen de (kwalitatief betere) producten collecteren en ze daarna opnieuw op de markt brengen, met mogelijk negatieve effecten op de omzet van de oorspronkelijke producenten. De strategieën die Caner Bulmus in haar proefschrift beschrijft, proberen aan die problemen het hoofd te bieden.

CV

Serra Caner Bulmus studeerde Industrial Engineering aan Koç University in Istanbul. Zij verrichtte haar onderzoek bij de afdeling Operations aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.

Promotie: mw. S. Caner Bulmus, 14.30 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen
Proefschrift: Closing the loop: optimal strategies for hybrid manufacturing / remanufacturing systems
Promotor: prof.dr. R.H. Teunter

Laatst gewijzigd:01 februari 2023 10:51