Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Uitnodiging Symposium 12 april: Hoe houden we de zorg betaalbaar? (Health Care Management en Health Economics)

11 maart 2013
  • Hoe houden we de zorg betaalbaar?
  • Is meer markt in de zorg mogelijk?
  • Wat is (on)nodige zorg?

De antwoorden zijn veelal te vinden door een nauwe samenwerking tussen de praktijk en de wetenschap.

Research Center Healthwise van de Rijksuniversiteit Groningen organiseert daarom haar Kickoff Conference rondom deze onderwerpen op vrijdag 12 april 2013 aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. U bent daarvoor van harte uitgenodigd! Aanmelding via www.rug.nl/feb/healthwise

Voor wie

Bent u onderzoeker, manager of professional geïnteresseerd in thema’s als: Innovatie, Lean in de Zorg, Patiëntveiligheid, Gezond gedrag, Privatisering, Marketing, Patiëntenlogistiek, Leiderschap, E-Health en langer thuisblijven, Vergrijzing en pensioenhervorming, dan is de conferentie zeer interessant voor u.

Programma

Op het symposium verwelkomen wij vooraanstaande sprekers uit de wetenschap en de zorgpraktijk.

Keynotes

prof.dr. Gerard van den Berg (Universität Mannheim)
prof.drs. M.H. (Rien) Meijerink (voorzitter Raad voor de Volksgezondheid en Zorg, RVZ)

Workshops

In diverse workshops horen we over de ervaringen van innovatieve organisaties en verzorgen wetenschappers het academische perspectief.

De Hoven
Meander Zorggroep
Vanboeijen
UMCG
Nij Smellinghe

prof Marcel Canoy (Ecorys, UvT)
professor Jaap Wieringa (RUG)
prof Kees Ahaus (RUG)
prof Erik Heineman (UMCG)
Mariacristina De Nardi (Federal Reserve Bank of Chicago)

Debat

De afsluiting is een debat over de toekomst van de ouderenzorg. Deelnemers: prof Joris Slaets (UMCG) prof Erik Buskens (UMCG).

Meer informatie en aanmelding

vrijdag 12 april 2013, 9.30 – 17.00
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Duisenberg Gebouw, Nettelbosje 2, Groningen
www.rug.nl/feb/healthwise

We zijn ervan overtuigd dat het symposium zal inspireren en nieuwe inzichten zal geven op de vragen van nu en de toekomst en hopen dan ook u te ontmoeten op 12 april!

Namens de organisatie,

Prof.dr. Kees Ahaus
Dr. Jochen Mierau

Over Research Centre Healthwise
Healthwise doet academisch onderzoek op het terrein van Health Care Management & Economics en richt zich daarnaast op de valorisatie daarvan voor ziekenhuizen, verpleeg-, verzorgingshuizen en thuiszorg, revalidatiezorg, gehandicaptenzorg en zorgverzekeraars. Healthwise is een voortzetting van Research on Healthcare Organisation and Innovation (RHO).

Laatst gewijzigd:01 februari 2023 10:23