Skip to ContentSkip to Navigation
FEB for BusinessOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen

FEB for Business

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
FEB for BusinessTalent Recruitment

FEB in cijfers

Wij leiden onze studenten op tot experts op verschillende gebieden: van Supply Chain Management, International Business en Marketing, tot Financiën, HRM en Econometrie. Onze studenten zijn nieuwsgierig, gemotiveerd en nuchter:

  • ze hebben sterke analytische vaardigheden;
  • brengen gefundeerd advies uit;
  • kijken naar het grotere geheel;
  • hebben een sterk probleemoplossend vermogen;
  • en komen met praktische oplossingen


Infographic FEB in cijfers

FEB behoort tot de 1% business schools wereldwijd met zowel een EQUIS (2014) als een AACSB (2011) accreditatie. EQUIS is één van de twee leiding hebbende internationale accreditatieorganen voor bedrijfseducatie; de AACSB International Accreditation vertegenwoordigt de hoogste succesnorm voor business schools wereldwijd. Op dit moment heeft FEB het streven om een AMBA accreditatie te behalen.

  • FEB scoort #75 op de Academic Ranking of World Universities (2015).
  • 90% van alle studenten aan de Rijksuniversiteit Groningen zouden hun onderwijsinstituut aanbevelen.*
  • Volgens meer dan 60% van de studenten biedt FEB mogelijkheden om te netwerken met toekomstige werkgevers.**
  • Meer dan de helft van de studenten geeft aan dankzij FEB kennis te hebben gemaakt met diverse carrièrecontacten.

* Bron: Trendence Graduate Barometer 2015
** Bron: Universum Talent Research 2015


Research over profiel van FEB studenten

Volgens het Universum Talent Research 2015 zijn de studenten van FEB bijzonder goed in ‘scalable learning’. Zij overtreffen andere studenten wanneer het aankomt op:

  • blijven leren na hun studie
  • toekomstgerichtheid
  • het grotere geheel zien
  • oplossingen vinden

Bovendien toont onderzoek aan dat studenten van FEB – in vergelijking met andere studenten – meer praktijkervaring opdoen door middel van parttime werk naast hun studie en meer ervaring opdoen door reizen en/of studeren in het buitenland.


Na het afstuderen

Volgens het Universum Talent Research 2015 zijn de hoogste carrièredoelen van FEB-studenten:

  1. Competitief of intellectueel uitgedaagd worden
  2. Ondernemend, creatief en/of innovatief te werk gaan
  3. Vervullen van een leiderschaps-/managementfunctie

Afgestudeerden van FEB zijn goede teamspelers en leiders, gedragen zich flexibel en stressbestendig en zijn erg gemotiveerd, stelt het Trendence Onderzoeksrapport 2013. Hun allround profiel, gebaseerd op hun excellentie in hun vakgebied en uitstekende persoonlijke vaardigheden, maakt hen tot succesvolle aankomende leiders en onderzoekers in de wereld van vandaag.

Van de alumni van 2012/2013 heeft vijftig procent een baan gevonden voor of tijdens hun afstudeerfase. Hun zoektocht heeft ongeveer twee maanden in beslag genomen.

De voornaamste competenties die alumni menen te gebruiken in hun werk, zijn:

  1. Probleemoplossende vaardigheden
  2. Analytische vaardigheden
  3. Zelfstandig werken


Laatst gewijzigd:20 april 2018 14:40
printOok beschikbaar in het: English