Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Uitstekend onderzoek aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB)

18 januari 2016
Quality Assurance Netherlands Universities (QANU)

Research Institute SOM van de FEB is zeer positief beoordeeld in de nationale Research Review Economics & Business, die onlangs is gepubliceerd. De Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen bekleedt de nummer 1 positie in Nederland, samen met de VU Amsterdam. Vooral de maatschappelijke relevantie van het onderzoek van FEB scoort zeer hoog. Volgens de peer review commissie is het "van wereldklasse."

Het onderzoek van FEB is
beoordeeld volgens het Nederlandse Standard Evaluation Protocol ( SEP ). Daarbij zijn scores gegeven op een schaal van 1 tot 4 voor de wetenschappelijke kwaliteit, de maatschappelijke relevantie en levensvatbaarheid van het onderzoek. De scores van SOM zijn:

Kwaliteit: 2 (zeer goed)
Maatschappelijke relevantie: 1 (uitstekend)
Levensvatbaarheid: 2 (zeer goed)

Download het rapport

De Hoogleraren Tammo Bijmolt en Gerben van der Vegt, respectievelijk de vorige (tot november 2015) en de huidige directeur van SOM, zijn zeer tevreden met dit resultaat: "We merkten ook zelf een geleidelijke verbetering van onze onderzoeksprestaties, maar het is geweldig dat dit nu ook is erkend door externe deskundigen. Wij danken de commissie niet alleen voor hun lof, maar ook voor hun waardevolle aanbevelingen over hoe we onze prestaties verder kunnen verbeteren. Boven alles zouden we ook graag onze dank uitspreken aan onze onderzoekers, promovendi, bestuurders van zowel de onderzoeksprogramma’s als de centres of expertise en het SOM office, die zo veel tijd en energie hebben geïnvesteerd om dit succes te behalen."

Lees meer (Engels)

URL FEB