Skip to ContentSkip to Navigation
University of Groningen Business School
Connecting for impact
Business School

Technische groothandel Wasco krijgt customer experience training op eigen locatie

29 juni 2018
Wasco
Wasco Groningen

Wasco, een groothandel voor de installatiebranche, is begonnen aan een inhouse programma van de University of Groningen Business School om te werken aan de customer experience bij hun klanten. Wasco-klanten worden steeds veeleisender en concurrenten uit het speelveld blijven innoveren. Onderscheidend vermogen is essentieel in deze competitieve markt. "We willen CX echt in ons DNA krijgen; van management tot op de vloer en andersom", zegt Jan Bijnen, directeur inkoop & marketing bij Wasco, in een eerste reactie.

Het op maat gemaakte programma is een variant op het executive programma Customer Experience Management dat de University of Groningen Business School heeft ontwikkeld en aanbiedt in samenwerking met Altuïtion en het Customer Insights Center. Het programma biedt creatieve inzichten mét een academische twist. Door deze unieke combinatie ontwikkelen deelnemers in korte tijd een scherpe visie op strategieën in klantbeleving die geïmplementeerd kan worden in de eigen organisatie. Daarnaast krijgen ze handvatten aangereikt om hun eigen organisatie te transformeren in een 9+ organisatie*.

Inhouse programma
De deelnemers van Wasco krijgen gedurende het CXM-programma van 4 dagen antwoorden op vragen als:

  • Hoe krijg je diepe inzichten in de Customer Journey en hoe pak je daarop door?
  • Wat zijn de praktische handvatten van CX
  • Wanneer de balie en vestigingen al 9+ zijn, hoe maak je dan beter connectie met de rest van de keten?
  • Hoe stel je de klant nog meer centraal?
  • Hoe bereik je de cultuuromslag en krijg je alle collega's mee?
  • Hoe veranker je CX dieper in de eigen organisatie?
  • Hoe koppel je content aan CX?

Docenten zijn onder andere Stephan van Slooten van Altuïtion en Peter Verhoef, directeur University of Groningen Business School.

* 9+ is een geregistreerd merk van Altuïtion

Meer informatie
Voor meer informatie over het CXM-programma en de mogelijkheden voor uw bedrijf of organisatie kunt u contact opnemen met:

Nikolaj Bijleveld

Nikolaj Bijleveld
T: 050 363 3117 / 06 43 23 18 64
E: n.h.bijleveld rug.nl

Rijksuniversiteit Groningen
University of Groningen Business School
Nettelbosje 2
9747 AE Groningen

Laatst gewijzigd:28 februari 2020 11:03

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...