Skip to ContentSkip to Navigation
OnderwijsLerarenopleidingProfessionaliseringDocentendagen

Presentatie Case Report over Lesson Study

10 mei 2017

Tijdens de tweede landelijke Lesson Study-conferentie op 9 mei jl. in Utrecht hebben de Groningse medewerkers van de universitaire Lerarenopleiding een overzicht gepresenteerd van de kennis over Lesson Study van dit moment.

Lesson Study: Effectief en bruikbaar in het Nederlandse onderwijs?

Lesson Study is de snelst groeiende vorm van docentprofessionalisering ter wereld - van basis- tot hoger onderwijs - en wint ook in Nederland snel aan populariteit.

Meer informatie: dr. Siebrich de Vries, projectleider RUG-Lerarenopleiding

.
.
Laatst gewijzigd:15 mei 2017 13:59

Meer nieuws

  • 19 maart 2019

    Terugvalpreventie voor depressie

    Omdat de terugvalpercentages na herstel van een depressie hoog zijn, deed Nicola Klein promotieonderzoek naar hiaten in de kennis over terugvalpreventie bij depressie. Ze heeft zowel de klinische effectiviteit als de kosteneffectiviteit van verschillende...

  • 13 maart 2019

    Werkverstoringen schaden het welzijn van de werknemer

    Werkverstoringen zijn typische stressveroorzakers in de hedendaagse organisaties. Ze komen in diverse vormen zoals binnenkomende e-mails, telefoongesprekken, computerstoringen, collega's die advies vragen of langskomen voor een praatje. Uit een recent...

  • 13 maart 2019

    Vieze geur vermindert seksuele opwinding

    Het toedienen van een vieze walgelijke geur vermindert de seksuele opwinding bij mannen. Dit blijkt uit een recente studie van de Rijksuniversiteit Groningen die onlangs werd gepubliceerd in PLOS ONE. Proefpersonen werden tijdens het kijken van een...