Skip to ContentSkip to Navigation
OnderwijsOpleidingenLerarenopleiding

Tim Huijgen over historisch besef in het VO

Morele oordelen over heden en verleden bij jongeren
01 mei 2017

Op zoek naar HISTORISCH BESEF

Op de website van Didactief doet docent Tim Huijgen een rigoureus voorstel voor het wijzigen van het examenprogramma geschiedenis. Het leren van trucjes heeft op dit moment de voorkeur in plaats van het bijbrengen van echt historisch besef onder jongeren.

Lees het hele artikel in Didactief

Tim Huijgen is vakdidacticus geschiedenis en onderzoeker bij de Lerarenopleiding van de Rijksuniversiteit Groningen en docent geschiedenis bij het Stadslyceum te Groningen.

Laatst gewijzigd:01 mei 2017 10:01

Meer nieuws

  • 24 november 2017

    Verbeterde aanvraag voor oprichten University of Groningen Yantai besproken

    De Universiteitsraad van de Rijksuniversiteit Groningen stond donderdag 23 november in het teken van de verbeterde aanvraag voor het oprichten van de Chinese branchcampus University of Groningen Yantai(UGY). Alle zes fracties (de studentenfracties SOG,...

  • 22 november 2017

    Toenemende verantwoordingsdruk serieuze stressor voor deel medisch specialisten

    Een deel van de medisch specialisten ervaart het risico op een potentiële aanklacht als stressor in het werk. De noodzaak om professionele verantwoording af te leggen wordt erkend, maar genereert ook druk. Het huidige verantwoordingssysteem werkt daardoor...

  • 20 november 2017

    Video: Religie en geweld

    In dit tweede deel van de videoreeks Mythbusting Religion & Conflict spreekt dr. Joram Tarusarira met Naomi O’Leary over religie, geweld en vrede. Joram Tarusarira werkt bij de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap als assistent professor...