Skip to ContentSkip to Navigation
OnderwijsOpleidingenLerarenopleiding

Tim Huijgen over historisch besef in het VO

Morele oordelen over heden en verleden bij jongeren
01 mei 2017

Op zoek naar HISTORISCH BESEF

Op de website van Didactief doet docent Tim Huijgen een rigoureus voorstel voor het wijzigen van het examenprogramma geschiedenis. Het leren van trucjes heeft op dit moment de voorkeur in plaats van het bijbrengen van echt historisch besef onder jongeren.

Lees het hele artikel in Didactief

Tim Huijgen is vakdidacticus geschiedenis en onderzoeker bij de Lerarenopleiding van de Rijksuniversiteit Groningen en docent geschiedenis bij het Stadslyceum te Groningen.

Laatst gewijzigd:01 mei 2017 10:01

Meer nieuws

  • 16 oktober 2018

    Digital Society Conferentie Nederlandse universiteiten

    De digitale informatietechnologie dringt steeds dieper door in onze samenleving. Daarom organiseren de veertien Nederlandse universiteiten, verenigd in de VSNU, op dinsdag 27 november de internationale Digital Society Conference in de Rijtuigenloods...

  • 09 oktober 2018

    Wat de wereld écht moet weten over leiderschap

    ‘Weet jij hoe vaak organisaties een verkeerde leider selecteren?’, vraagt Janka Stoker. ‘Volgens recent onderzoek van Gallup gebeurt dat in maar liefst 82% van de gevallen! Deze leiders werden vaak gekozen omdat ze toevallig uitblonken in hun vorige,...

  • 02 oktober 2018

    Young Academy Groningen verwelkomt acht nieuwe leden

    De Young Academy Groningen (YAG) heeft acht nieuwe leden benoemd uit verschillende vakgebieden van deRijksuniversiteit Groningen.Dr. Laura Bringmann, dr. Jan Willem Bolderdijk, dr. Nanna Hilton, dr. Tina Kretschmer, dr.Jocelien Olivier, dr. Saskia Peels,...