Skip to ContentSkip to Navigation
OnderwijsOpleidingenLerarenopleiding

NRO subsidie voor Lesson Study

11 april 2017

Het consortium LessonStudyNL - waarvan de RUG-Lerarenopleiding deel uit maakt - heeft een NRO subsidie Formeel en Informeel Leren gehonoreerd gekregen. De titel van het onderzoek luidt: ‘Validering en waardering van Lesson Study als mengvorm van formeel en informeel leren in de Nederlandse context’. Startdatum is 1 juni 2017.

Lesson Study is een relatief nieuwe profesionaliseringsbenadering voor docenten in zowel po-vo-mbo-ho. Het is een mengvorm van formeel en informeel leren die docenten ondersteunt bij het leren van leerlingen.

Ook lezen:

Laatst gewijzigd:11 april 2017 13:12

Meer nieuws

  • 24 november 2017

    Verbeterde aanvraag voor oprichten University of Groningen Yantai besproken

    De Universiteitsraad van de Rijksuniversiteit Groningen stond donderdag 23 november in het teken van de verbeterde aanvraag voor het oprichten van de Chinese branchcampus University of Groningen Yantai(UGY). Alle zes fracties (de studentenfracties SOG,...

  • 22 november 2017

    Toenemende verantwoordingsdruk serieuze stressor voor deel medisch specialisten

    Een deel van de medisch specialisten ervaart het risico op een potentiële aanklacht als stressor in het werk. De noodzaak om professionele verantwoording af te leggen wordt erkend, maar genereert ook druk. Het huidige verantwoordingssysteem werkt daardoor...

  • 20 november 2017

    Video: Religie en geweld

    In dit tweede deel van de videoreeks Mythbusting Religion & Conflict spreekt dr. Joram Tarusarira met Naomi O’Leary over religie, geweld en vrede. Joram Tarusarira werkt bij de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap als assistent professor...