Skip to ContentSkip to Navigation
OnderwijsOpleidingenLerarenopleiding

Lesson Study: een praktische gids voor het onderwijs

Conferentie en boekpresentatie ineen
18 mei 2016

Lesson Study (LS) is een werkwijze voor (aanstaande) docenten in het voortgezet onderwijs om het leren van leerlingen te verbeteren. Zij doorlopen in teamverband een cyclus en analyseren hun manier van lesgeven. Dat heeft een positief effect op de betrokkenheid en de leerprestaties van leerlingen. Het initiatief ligt in Japan en krijgt wereldwijd veel belangstelling. In Nederland is het idee opgepikt en uitgewerkt door drie lerarenopleiders die hun ervaringen (met de deelnemende scholen!) hebben verwoord in het thans verschenen boek.

Tijdens de eerste landelijke Lesson Study-conferentie op 10 mei jl. in Amsterdam reikten Siebrich de Vries (projectleider LS RUG) en co-auteurs Nellie Verhoef (UT) en Sui Lin Goei (VU/Windesheim) het eerste exemplaar uit aan Peter Dudley, de initiatiefnemer in Engeland en grote inspirator voor de projectgroep in Nederland. Het onderwijsveld reageert enthousiast, met name op de praktische en uitvoerbare handreikingen.

Het boek is verschenen en te bestellen bij Garant Uitgevers (isbn: 9 789044 134049)

Berichtgeving Dagblad van het Noorden

Uitgave LessonStudy
Uitgave LessonStudy
Laatst gewijzigd:22 december 2017 16:33

Meer nieuws