Skip to ContentSkip to Navigation
OnderwijsOpleidingenLerarenopleiding

Burgerschap in de klas

Interview met Theo Witte - Lerarenopleiding RUG - in tijdschrift Didactief
06 december 2016

Kritisch burgerschap in de schoolvakken, daarin ligt - vakdidaktisch - een belangrijke taak voor de leraar. Niet alleen de geesteswetenschappen of de lessen maatschappijleer bieden daartoe aanknopingspunten, maar (kritisch) vragen stellen en leren reflecteren zijn vaardigheden voor álle leerlingen, schoolbreed.

Lees in de special van tijdschrift Didactief hoe docenten vanuit hun eigen vak kunnen bijdragen aan burgerschapsvorming.

Laatst gewijzigd:19 juni 2017 10:28

Meer nieuws

  • 16 oktober 2018

    Digital Society Conferentie Nederlandse universiteiten

    De digitale informatietechnologie dringt steeds dieper door in onze samenleving. Daarom organiseren de veertien Nederlandse universiteiten, verenigd in de VSNU, op dinsdag 27 november de internationale Digital Society Conference in de Rijtuigenloods...

  • 09 oktober 2018

    Wat de wereld écht moet weten over leiderschap

    ‘Weet jij hoe vaak organisaties een verkeerde leider selecteren?’, vraagt Janka Stoker. ‘Volgens recent onderzoek van Gallup gebeurt dat in maar liefst 82% van de gevallen! Deze leiders werden vaak gekozen omdat ze toevallig uitblonken in hun vorige,...

  • 02 oktober 2018

    Young Academy Groningen verwelkomt acht nieuwe leden

    De Young Academy Groningen (YAG) heeft acht nieuwe leden benoemd uit verschillende vakgebieden van deRijksuniversiteit Groningen.Dr. Laura Bringmann, dr. Jan Willem Bolderdijk, dr. Nanna Hilton, dr. Tina Kretschmer, dr.Jocelien Olivier, dr. Saskia Peels,...